Een opmars voor digitale cadeaubonnen 2020-11-11T11:53:04

Strengere regels voor vloggers tegen sluikreclame

Verstevigde Survivor Cable van Sandberg gaat lang mee

Een opmars voor digitale cadeaubonnen

Een opmars voor digitale cadeaubonnen

In de afgelopen 9 jaar zijn cadeaubonnen het meest gegeven geschenk in Nederland. Het vormt één derde deel van de totale cadeaumarkt met een geschatte omzet van 2 miljard per jaar.

In 2020 is dat niets anders op één klein detail na: de fysieke variant wordt in rap tempo vervangen door de e-versie. Dit komt mede doordat de digitalisering van cadeaubonnen in een versnelling is geraakt door de Coronapandemie.

Startselect, de officiële en grootste uitgever van digitale giftcards in Europa en partner van Netflix, zag een verdubbeling in cijfers van digitale Netflix giftcards tijdens de Coronaperiode. Vooral in Nederland, België en Duitsland constateerde zij een andere marktontwikkeling dan in andere landen. De meeste giftcards en cadeaubonnen werden namelijk gebruikt voor ‘self use’.


Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Opmerkingen over eventuele spelfouten, andere opmerkingen en vragen betreffende de website kunt u mailen naar de webmaster.



Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord