Ticker

www.startpagina.nl

Sinds ik Windows Vista heb kan ik 'www.startpagina.nl' niet meer laden. De computerwinkel krijgt het ook niet voor elkaar... Ik heb het geprobeerd met Internet Explorer en met Mozilla Firefox. Beide programma's doen het niet. Hoe dit nu op te lossen?

Han Beglinger - woensdag 02 oktober 2013

Om te beginnen moet u 'www.startpagina.nl' opnemen in de lijst met vertrouwde websites. Verder moet u de URL 'www.startpagina.nl' eens aan-PING-en, om te zien of de DNS-server van dienst z'n werk goed doet. U gaat daarvoor naar de DOS-opdrachtregel en u geeft de opdracht 'PING www.startpagina.nl <ENTER>'. Daarna TELNET (= 'TELNET <ENTER>') erbij nemen en de opdrachten 'SET LOCALECHO <ENTER>', 'OPEN www.startpagina.nl 80 <ENTER>' en 'GET ⁄ <ENTER>'gebruiken. Wat zegt u, "Windows Vista heeft geen TELNET!" Mooi wel... U gaat naar 'Programma's en onderdelen' toe, alwaar u klikt op de knop 'Windows-onderdelen in- of uitschakelen'. U zult zien dat u dan een 'Telnet-client' kunt installeren (zie afbeelding). Vervolgens de bovenstaande opdracht alsnog uitvoeren en dan ziet u meteen of u bij 'www.startpagina.nl' kunt komen (zie afbeelding). Werkt dat? Dan is er iets mis met de geavanceerde instellingen van de beide webbrowsers en u moet dan op het niveau van JavaScript en invoegtoepassingen gaan kijken. Iets anders... Heeft u Windows Vista al laten checken op de aanwezigheid van virussen? Van enkele Trojans weten we namelijk dat ze onder andere 'www.startpagina.nl' blokkeren.201488_AFBEELDING_2