3D-tv niet populair onder consumenten

© CIDimport

3D-tv niet populair onder consumenten

Geplaatst: 16 april 2012 - 12:22

Aangepast: 27 augustus 2022 - 06:59

Redactie ID.nl

Het lijkt erop dat de consument nog steeds niet warm loopt voor een 3D-tv. Volgens Samsung en Philips zijn Smart TV’s daarentegen wel populair.

Het lijkt erop dat de consument nog steeds niet warm loopt voor een 3D-tv. Volgens Samsung en Philips zijn Smart TV’s daarentegen wel populair.

Het gaat inmiddels zo slecht met de verkopen van 3D-tv’s dat Samsung voorspelt dat maar 30 procent van de verkochte televisies in dit jaar 3D-ondersteuning zal hebben. Wel beweert Samsung dat 60 procent van de 60 miljoen verkochte televisies een Smart TV zal zijn. Consumenten kiezen dus niet bewust voor een 3D-televisie maar vinden onder andere video-on-demand en het terugkijken van televisieprogramma’s belangrijkere functies.

Naast de hogere prijs zijn er verschillende redenen aan te wijzen waarom 3D-tv’s niet in trek zijn. Zo kan de stap van “normaal” televisiekijken naar 3D te groot zijn omdat bij sommige mensen oogpijn kan optreden. Ook kan het kijken met het brilletje ervoor zorgen dat de consument afhaakt. Er zijn wel 3D-televisies waar het mogelijk is zonder brilletje televisie te kijken, maar dit geeft nog niet een echte natuurlijke 3D-ervaring. Samsung meldde vorig jaar al dat de ontwikkeling van natuurlijk 3D-televisiekijken zonder brilletje nog wel tien jaar kan duren. Ook het geringe aanbod van programma’s en films in 3D speelt een belangrijke rol.

[Via: Techzine]

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten