© CIDimport

5 Hilarische computerreclames

Geplaatst: 9 december 2011 - 13:50

Aangepast: 27 augustus 2022 - 07:48

Redactie ID.nl

Als je aan een computerreclame denkt, is hilarisch misschien niet meteen de eerste associatie die bij je opkomt. Toch zijn er misschien wel juist daarom zoveel even bizar als lachwekkende IT-commercials gemaakt. Daarom hoog tijd voor een selectie van 5 pareltjes.

1. Japanse Windows-groupie

We knallen er meteen maar in met wat absoluut één van de meest gestoorde reclames ooit moet zijn. Als een soort verwend kind schreeuwt deze Japanse meneer welgeteld 21 keer om Windows in een reclame die 30 seconden duurt. Ronduit indrukwekkend! Gelukkig wordt zijn honger redelijk snel gestild door een stolp met daaronder Windows 3.1, zodat onze Microsoft fanboy helemaal los kan gaan met zijn muis.

2. Commodore 80

Deze Commodore 64 reclame is… vooral erg jaren tachtig. Iets te veel slechte video-effecten en stralende glimlachjes, dat enge gebaar lijkt een soort geheime lichaamstaal van een sekte en wat hebben twee hoogblonde vrouwen in bikini op een glijbaan te maken met een Commodore 64?

3. Bandensporen op je ziel

Dat Japanners niet het alleenrecht hebben op hysterische commercials blijkt uit de volgende reclame voor het Formule 1 computerspel Pole Position op de Atari spelcomputers. God blijkt niet gediend te zijn van saaie zakenmensen die op zondag een suf ritje maken, volgens de makers van deze commercial althans. Vanaf dat moment is de reclame één grote trip. Pas op, dit filmpje laat bandensporen achter op je ziel!

4. Office 2010: The Movie

Laten we weer even enigszins normaliseren met een wat recentere reclame voor Office 2010. Wel vaker is het format van een actiefilm-trailer gebruikt om iets totaal anders te promoten, maar Office? Dat staat wel heel ver weg van actie. Toch is het Microsoft gelukt om een behoorlijk strakke reclame te maken die werkelijk nergens op slaat. We plaatsen het maar onder de noemer ‘kunst’.

5. Sommige dingen zijn privé

Het ‘toetje’ van deze top 5 mag je niet missen. Deze commercial voor Internet Explorer 8 illustreert dat Microsoft het toch redelijk brave imago wellicht een tikkeltje onterecht heeft. Men is blijkbaar niet vies van een beetje choqueren. Laat het een wijze les zijn, het volgende zal je in elk geval niet gebeuren als je een browser met privénavigatie gebruikt. Zet wel even uw eten en drinken aan de kant voor u op de afspeelknop drukt!

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten