BlackBerry Z10-reclame toont wat toestel niet kan

© CIDimport

BlackBerry Z10-reclame toont wat toestel niet kan

Geplaatst: 4 februari 2013 - 11:45

Aangepast: 27 augustus 2022 - 04:47

Redactie ID.nl

In een reclamespotje van BlackBerry op tv in de VS tijdens de super bowl (American football) werd getoond wat de BlackBerry Z10 allemaal niet kan in plaats van wel. Een ludieke manier om aan te geven dat dat minder tijd kost dan op te sommen wat het allemaal wel kan.

Vorige week lanceerde RIM de BlackBerry Z10 smartphone en veranderde de bedrijfsnaam ook van RIM naar BlackBerry. Om de BlackBerry aan de man te brengen, werd er een tv-reclame uitgezonden tijdens de populaire super bowl in de VS met de uitspraak: "In 30 seconds, it's quicker to show you what it can't do." 

BlackBerry Z10

Gelukkig voor BlackBerry was de grote stroomstoring tijdes de super bowl pas nadat het eerste tv-spotje van de BlackBerry Z10 was uitgezonden. Voor BlackBerry hangt er heel veel af van dit nieuwe toestel. Het bedrijf verkeert in zwaar weer en als de BlackBerry Z10 een flop wordt, kan dat het einde betekenen van het bedrijf. Er wordt al voorzichtig nagedacht over het afstoten van de hardware-divisie mochten de nieuwe toestellen (ook de BlackBerry Q10) niet aanslaan.

Tot nog toe weet de BlackBerry Z10 in ieder geval goede kritieken te krijgen maar na de presentatie daalde het aandeel van BlackBerry. Volgens analisten die met Bloomberg spraken zijn de twee voornaamste redenen dat er geen introductiedatum is genoemd van de Z10 en dat de prijs van $149 of $199 te hoog ligt ten opzichte van veel Android-toestellen. Wat hij wel kan, is op de website te lezen.

BlackBerry keeps on moving

Het spotje is eenmalig en zal niet het thema zijn van de rest van de Blackberry Z10-campagne. Maar voor een reclame tijdens de super bowl moet je erg opvallen zodat er nu voor een dergelijk spotje werd gekozen. In de VS zal de Blackberry Z10 pas in maart uitkomen door een langere testfase. In maart zal dan ook de nieuwe campagne van start gaan getiteld: ‘Keep Moving’. Die campagne zal een stuk traditioneler zijn en zich wel richten op wat de Blackberry Z10 allemaal kan.  

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten