Digitale folders bezig aan opmars

© CIDimport

Digitale folders bezig aan opmars

Geplaatst: 22 mei 2007 - 09:05

Aangepast: 27 augustus 2022 - 21:40

Redactie ID.nl

Twee op de drie Nederlanders (67%) kijken voor aanbiedingen wel eens in de digitale folder op de website van een winkelketen. Eén op de drie (35%) geeft bovendien aan dat steeds vaker te doen. De digitale folder wint daarmee snel terrein - maar dat gaat niet ten koste van de brievenbusreclame.

Twee op de drie Nederlanders (67%) kijken voor aanbiedingen wel eens in de digitale folder op de website van een winkelketen. Eén op de drie (35%) geeft bovendien aan dat steeds vaker te doen. De digitale folder wint daarmee snel terrein - maar dat gaat niet ten koste van de brievenbusreclame. De cijfers komen uit een onderzoek dat Team Vier uitvoerde in het kader van de Nationale Dag van de Brievenbusreclame.

Nederlanders die folders van winkelketens online bekijken, doen dat vooral omdat men de fysieke folder niet in handen heeft gekregen, omdat men online eerder op de hoogte is van de aanbiedingen en omdat de online folder altijd beschikbaar is.

Vooral Ikea (25% van de ondervraagden), Media Markt (20%) en Kruidvat (20%) lokten in de voorbije weken veel bezoekers naar hun websites. Uit het onderzoek blijkt ook dat men heel doelgericht de website bezoekt en de koopintentie van de bezoekers groot is. Voor Kruidvat geldt bijvoorbeeld dat 8% van de bezoekers naar aanleiding van de online folder naar de winkel is gegaan om de aanbieding aan te schaffen.

De online folder verdringt de brievenbusreclame overigens niet. Hoewel men steeds vaker online op zoek gaat naar aanbiedingen, geeft 42% van de Nederlanders aan graag ongeadresseerde brievenbusreclame te ontvangen. Nog eens 36% maakt het niet veel uit de reclamefolders thuis te ontvangen. Een kwart van de Nederlanders (25%) geeft de voorkeur aan de 'traditionele' brievenbusreclame boven de online folder, 10% opteert voor de online versie van de folder.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten