Google maakt reclame voor Coca-Cola

© CIDimport

Google maakt reclame voor Coca-Cola

Geplaatst: 14 maart 2012 - 07:24

Aangepast: 27 augustus 2022 - 07:12

Redactie ID.nl

Google Re:Brief is een project waarbij een viertal zeer bekende Amerikaanse reclamecampagnes  onder handen wordt genomen voor een conversie naar het web. De eerste in het rijtje is de bekende Hilltop reclame van Coca-Cola met het bekende liedje: I want to buy the World a Coke.

Google is voor het project Google Re:Brief op zoek gegaan naar de creatieve breinen achter een aantal iconische reclames om een samenwerkingsverband aan te gaan. Doel is om deze reclames te converteren naar een reclamecampagne waarin het web een leidende rol speelt. Eerste op het lijstje is Harvey Gabor, de art director van het Coca-Cola spotje getiteld 'Hilltop' uit 1971. De reclame werd met name bekend door het lied ‘I'd like to buy the World a Coke’ dat gezongen wordt door een bonte mix van mensen op een heuveltop. Zie video:


Van heuveltop naar het wereldwijde web

Google zet zijn advertentieplatform in om samen met Gabor een nieuwe invulling te geven aan de reclame. Resultaat is een Coca-Cola frisdrankautomaat die is aangesloten aan het web en waarbij de klant een bericht kan achterlaten die door andere Coca-Cola-klanten bekeken kan worden, of ze nou aan de andere kant van de wereld zitten of niet. Hieronder een uitgebreide video van het project.


Andere kandidaten voor de Google Re:Brief

De andere drie reclames die onder handen zullen worden genomen zijn, art director for Volvo’s 1962 “Drive it Like You Hate It,” van  Amil Gargano (art director) ;  Alka-Seltzer’s 1972 “I Can’t Believe I Ate the Whole Thing” van Howie Cohen (copywriter) en Bob Pasqualina (art director) en and Avis’s 1962 “We Try Harder” van Paula Green (copywriter).

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten