Google wil email revolutioneren met 'Inbox'

© CIDimport

Google wil email revolutioneren met 'Inbox'

Geplaatst: 23 oktober 2014 - 04:45

Aangepast: 27 augustus 2022 - 00:21

Redactie ID.nl

Google heeft een nieuwe maildienst gepresenteerd, die op een slimme manier naar je inbox kijkt. In plaats van een traditionele inbox zien gebruikers echter een soort tijdlijn waarin emails en taken te zien zijn.

De nieuwe maildienst heeft de weinig inspirerende naam 'Inbox', en staat in principe los van Gmail - al is Inbox daar wel mee te integreren. Andere email-accounts en protocollen worden niet ondersteund door Inbox. Het is onbekend of dat in de toekomst nog wel gaat gebeuren.

Slimme email

Inbox kijkt op een slimme manier naar je emails en herinneringen. Op die manier kan de app je email presenteren op basis van de inhoud ervan. Zo onderscheidt Inbox automatisch emails op basis van ontvangstbevestigingen of reis-emails. Ook probeert Inbox op basis van zulke mails herinneringen te sturen of in je agenda te zetten.

Gebruikers kunnen een email ook 'snoozen', waarbij de mail op een later tijdstip opnieuw wordt opgeroepen.
 

Herinneringen

Naast email kijkt Inbox ook naar herinneringen die je via Google Now inspreekt. Google geeft zelf als voorbeeld dat wanneer je een herinnering maakt dat je een winkel moet bellen, Inbox op internet zoekt of die winkel wel open is. Voorlopig zullen veel van die functies in Nederland nog niet werken, omdat Google nog niet alle winkels heeft geindexeerd.

Email revolutioneren

Volgens Google is Inbox bedoeld om email te revolutioneren. Waar het internet de afgelopen jaren alleen maar is geëvolueerd, is email in essentie gewoon hetzelfde gebleven sinds de uitvindingen ervan. Inbox moet daar verandering in brengen.

Voorlopig werkt Inbox alleen nog maar met een 'invite'-systeem, waarbij gebruikers de dienst alleen mogen proberen als ze een uitnodiging krijgen. Die kunnen ze ontvangen door een maitje te sturen naar inbox@google.com.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten