Helft Hollandse surfers zoekt online naar nieuwe auto 2013-10-10T14:34:00

Onderzoek: spyware neemt af

Spy-phishing nieuwste bedreiging

Helft Hollandse surfers zoekt online naar nieuwe auto

Helft Hollandse surfers zoekt online naar nieuwe auto

3,5 miljoen Nederlandse surfers (of 45% van alle internauten) ziet het internet als een belangrijk hulpmiddel bij het kiezen van een nieuwe wagen. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau InSites Consulting. InSites Consulting ondervroeg 2700 Nederlandse internetgebruikers over de rol van het web in de aankoop van een nieuwe auto.

3,5 miljoen Nederlandse surfers (of 45% van alle internauten) ziet het internet als een belangrijk hulpmiddel bij het kiezen van een nieuwe wagen. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau InSites Consulting. InSites Consulting ondervroeg 2700 Nederlandse internetgebruikers over de rol van het web in de aankoop van een nieuwe auto. Een opmerkelijke conclusie is dat zeven op tien Nederlandse surfers tijdens het voorbije jaar minstens één keer op de website van een automerk zijn langs geweest.

Bij de aanvang van het aankoopproces van een nieuwe wagen weet de helft van de Nederlanders nog niet welk merk de volgende wagen wordt. Deze surfers gebruiken het internet heel intensief om hun beslissing te onderbouwen. De studie van InSites Consulting toont aan dat internet vooral gebruikt wordt om algemene informatie te verzamelen over verschillende automerken (64% van de surfers) gevolgd door het gedetailleerd vergelijken van productinformatie van verschillende automerken (60%). Een opvallend resultaat is dat ruim een kwart van de Nederlandse internauten het web al gebruikten om een offerte aan te vragen voor een nieuwe wagen.

De meest bezochte autowebsite onder Nederlandse surfers is die van Volkswagen. Naast Volkswagen worden ook de sites van Opel, Peugeot en Renault frequent bezocht worden door de Nederlandse internaut. Een opvallende vaststelling uit het InSites onderzoek is dat de sites van Opel en Ford procentueel het meest bezoekers hebben die al bestuurder zijn van deze wagenmerken. Op de site van Volkswagen komen procentueel gezien meer ‘potentiële klanten’ op bezoek. Volkswagen is niet enkel de best bezochte auto site in Nederland, maar is ook de site met de meest tevreden bezoekers. Daarnaast heeft ook de website van Toyota heel erg tevreden bezoekers, terwijl de studie bij Nissan’s sitebezoekers een lagere tevredenheidscore terugvond.


Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Opmerkingen over eventuele spelfouten, andere opmerkingen en vragen betreffende de website kunt u mailen naar de webmaster.

blog comments powered by Disqus


Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord