Hoe vraag je geld terug voor iPhone-apps? 2015-01-02T14:00:00

'Windows 10 komt met 2 browsers'

Facebook stelt veranderen privacyvoorwaarden uit

Hoe vraag je geld terug voor iPhone-apps?

Hoe vraag je geld terug voor iPhone-apps?

Het is vanaf vandaag mogelijk om geld terug te vragen voor alle apps die je koopt op je iPhone of iPad. Je hoeft geen reden meer op te geven waarom je dat wilt, als je het maar binnen 14 dagen doet. In dit artikelen laten we je zien hoe je je geld terug kunt vragen voor iPhone-apps.

Voor deze workshop hebben we de app The Room Two gekocht. We hebben ons geld teruggekregen, maar eigenlijk is dat best jammer. Dat spel is de 99 cent namelijk meer dan waard!

Er zijn 2 manieren om je geld terug te vragen: een makkelijke en een moeilijke. Laten we beginnen met de makkelijke manier, want die werkt gewoon via internet.

Via internet

Apple heeft een speciale website in het leven geroepen voor het terugvragen van je geld. Die kun je vinden op http://reportaproblem.apple.com. Log daar in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Dit zijn dezelfde gegevens die je ook gebruikt wanneer je een app koopt op je iPhone.

Je ziet hier een lijst met alle apps die je ooit gedownload hebt uit de App Store. Dat zijn niet alleen betaalde apps, maar ook alle gratis apps.

Je kunt hier rechts op klikken op de knop 'Report a problem'. Je krijgt dan een menuutje te zien met verschillende opties.



Klik daar op de optie 'I would like to cancel this purchase' ('Ik wil deze aankoop ongedaan maken'). Klik vervolgens op 'Cancel purchase' ('Annuleer koop') en je geld wordt binnen enkele dagen teruggestort op je rekening.

Via iTunes

Je kunt je geld ook direct terugkrijgen via iTunes, als je dat programma graag gebruikt om je apps te kopen en te ordenen. Dat kan vanaf een pc of een Mac. Open daarvoor eerst iTunes en ga via de knop rechtsbovenin naar de iTunes Store.

ITUNES_1

Klik hier rechts op het knopje 'Account'. Als je wordt gevraagd om in te loggen, doe dat dan.



Je komt hier gelijk terecht op je 'Instellingen'-pagina, waar je informatie over je account kunt beheren. Ergens halverwege staat 'Purchase history' ('Koopgeschiedenis'). Klik op 'See all' ('Bekijk alles').



Hier staat een lijst met al je recent gekochte apps. Je kunt per app een probleem melden door op het kleine pijltje links ervan te klikken. Als je echter je geld wilt terugvragen voor je meest recente aankoop, klik je onderop op 'Report a problem' ('Meld een probleem').



De lijst blijft nu hetzelfde, maar bovenaan staat nu 'Report a problem' of 'Meld een probleem' bij de app.



Je wordt nu doorverwezen naar dezelfde websites als die we boven beschreven (http://reportaproblem.apple.com). Daar kun je via het menu opnieuw aangeven waarom je het geld terug wilt van de app. Je hoeft overigens geen reden op te geven als je gewoon drukt op 'I would like to cancel this purchase' ('Ik wil deze aankoop annuleren'). Binnen een paar dagen staat dan het geld weer terug op je rekening!


Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Opmerkingen over eventuele spelfouten, andere opmerkingen en vragen betreffende de website kunt u mailen naar de webmaster.

blog comments powered by Disqus


Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord