iDEAL lijkt snel ingeburgerd te raken 2013-10-10T14:33:37

Hevige gevechten om .eu-domeinnamen

Nog 48 uur kans op een gratis .eu-domein

iDEAL lijkt snel ingeburgerd te raken

iDEAL lijkt snel ingeburgerd te raken

iDEAL werd eind vorig jaar geïntroduceerd en is een gezamenlijk initiatief van de grootste Nederlandse banken om betalingen op internet te vergemakkelijken Een half jaar na introductie verloopt al bijna 40 procent van alle e-betalingen bij webwinkels via iDEAL. iDEAL werd eind vorig jaar geïntroduceerd en is een gezamenlijk initiatief van de grootste Nederlandse banken.

iDEAL werd eind vorig jaar geïntroduceerd en is een gezamenlijk initiatief van de grootste Nederlandse banken om betalingen op internet te vergemakkelijken Een half jaar na introductie verloopt al bijna 40 procent van alle e-betalingen bij webwinkels via iDEAL. iDEAL werd eind vorig jaar geïntroduceerd en is een gezamenlijk initiatief van de grootste Nederlandse banken. Met de betalingsmethode kunnen online shoppers afrekenen via de internetbankieromgeving van hun bank. Ogone, een bedrijf dat betaaloplossingen voor internet levert,  heeft ongeveer 2000 klanten, waarvan 1027 echte webwinkels. Hiervan biedt bijna 70 procent al de mogelijkheid voor iDEAL-transacties.

Door de algemene groei van e-commerce en het aantal online aankopen is het lastig te achterhalen of iDEAL ook daadwerkelijk marktaandeel overneemt van bijvoorbeeld creditcardmaatschappijen. Ogone benadrukt: “Het aantal transacties groeit zo sterk dat er moeilijk over marktaandelen te spreken is. Creditcards worden door zo goed als iedereen aanvaard, waardoor het aantal transacties hoger ligt dan bij iDEAL. Bij aanbieders die zowel creditcards als iDEAL aanbieden, ligt het gebruikspercentage van iDEAL echter wel al hoger.”

Volgens Ogone verliep in februari van dit jaar 39 procent van alle transacties via iDEAL, 49 procent via creditcard en 10 procent via Bill, PayPal of eenmalige machtiging. Het resterende percentage werd voldaan via buitenlandse betaalmethodes, zoals Carte Bleu, Switch/SOLO, ELV, KBC, DEXIA en INGhomepay. Deze cijfers zijn gebaseerd op echte online betalingen; mogelijke offline betalingsmethodes, zoals overschrijvingen en acceptgiro’s, zijn niet hierin meegenomen.

“Hoewel de penetratie van creditcard en iDEAL vele malen groter is dan de andere betaalvormen, is de groei van iDEAL onmiskenbaar”, aldus het bedrijf. “Om nog verder te groeien is het noodzakelijk dat de banken meer gaan communiceren richting winkeliers en eindgebruikers. Deze laatste groep moet het vooral gewoon eens proberen. Dan wordt snel duidelijk dat iDEAL net zo vertrouwd en veilig is als internetbankieren.”

Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Opmerkingen over eventuele spelfouten, andere opmerkingen en vragen betreffende de website kunt u mailen naar de webmaster.

blog comments powered by Disqus


Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord