Iets vergeten? Manus regelt het voor je

© CIDimport

Iets vergeten? Manus regelt het voor je

Geplaatst: 13 april 2015 - 09:35

Aangepast: 26 augustus 2022 - 22:49

Redactie ID.nl

Vergeten een bos bloemen te kopen voor je vriendins verjaardag? Geen probleem, Manus zorgt dat je het boeket nog op tijd in huis hebt. Computer Idee sprak met de makers van de bezorgservice.

Op een avond besprak een vriendengroep waarom het niet mogelijk was om dingen te bestellen zonder gedoe. Dit was echter nog geen maand geleden. Stel je vraag aan ‘Manus van alles’ en je hebt de bestelling zo snel mogelijk binnen.

Geen gedoe meer

“We vroegen ons gewoon af waarom je je telefoon niet kon vertellen wat je nodig hebt. Geen gedoe meer met googlen, zoeken voor vliegtickets en of ze wel de juiste prijs zijn. Soms heb je natuurlijk geen idee waar je moet zoeken. Bijvoorbeeld een betrouwbare timmerman die s’ avonds nog even een paar lampen op komt hangen”, aldus de makers.

Aanvragen

Qua drukte kan dat zeker verschillen. Er zitten volgens de makers erge pieken en dalen in de aanvraag. Sommige dagen krijgen ze honderd aanvragen en de andere dagen bijna niks. Wel merken ze dat klanten terugkomen met nieuwe vragen. “Ook door publiciteit word je natuurlijk meer onder de aandacht gebracht. We zijn al eens geïnterviewd door Radio 538. Maar klanten benaderen ons ook omdat ze via via achter onze dienst zijn gekomen. Sommige enthousiaste klanten delen het nummer zelfs via Twitter of Facebook.”

Krijg wat je wilt door te appen naar: 0684793246

-

Amerika

In Amerika zie je enkele startups, zoals UberRush of Shutl, die zich op dit concept richten. In Nederland is er echter nog niets wat hier echt op lijkt. “We proberen zo transparant mogelijk te zijn voor onze klant. We proberen het simpel te houden en daarom is een Whatsapp of telegramberichtje voldoende voor een bestelling.”

Iets vergeten? Manus regelt het voor je-15810676

© CIDimport

Gekke vragen

Er zijn volgens de makers genoeg gekke vragen gesteld. “Tot nu toe hebben we bijna alles voorbij zien komen. Tanks, drugs, prostitutie, wc-rollen (met een foto van iemand die met hoge nood op de wc zit). Onze eerste, echte klant wilde “My Little Pony” trading cards als cadeau voor iemand en het was hem niet gelukt om deze kaarten te vinden. Via via kregen wij de kaarten wel in handen en de klant was daar zeer blij mee en kocht ze gelijk. De eerste klant was dus gelijk speciaal omdat het ons gelukt was, wat iemand anders niet lukte.”

Mannen achter Manus

De groep probeert zo min mogelijk prijs te geven over zijn identiteit. Wel geven de makers aan dat ze wat verdienen door ‘Manus’ maar dat ze er ook nog iets naast doen. Een groep van twintigers en dertigers die studeren, werken of een bijbaan hebben. “We willen doorgroeien. We willen gewoon kijken tot hoever we dit kunnen brengen. Als makers moeten wij er natuurlijk ook geen limieten op leggen.”

Iets vergeten? Manus regelt het voor je-15810678

© CIDimport

Amsterdam of Vlissingen

Het verschilt nog per stad in hoeverre je iets kan bestellen. In Amsterdam is het wel mogelijk om alles bij je thuis af te laten leveren. McDonald’s, een bos rozen, noem het maar op. Als je in Vlissingen woont, is het keuzeaanbod voor bestellingen wat minder groot. Betalen gaat wel heel eenvoudig. Je kan gebruik maken van iDEAL, Paypal en Bitcoins.  

Teamwork

Dit komt doordat de makers met allerlei mensen samenwerken. “We hebben met vijf mensen dit project ge’cofounded’ zoals dat in startup land heet. Dit zijn de medeoprichters en daarnaast hebben we allerlei helpers. We hebben natuurlijk niet overal verstand van dus we proberen goed contact met hen te onderhouden. Als iemand een vertaling nodig heeft kunnen we een vertaler inschakelen. Als iemand een reisje naar Amerika wil boeken, benaderen we iemand die veel van reizen weet. Zij zitten niet bij het vaste team van ‘Manus’ maar ze zijn natuurlijk wel onmisbaar.”

Samenwerking met bedrijven

De makers zijn ook al bezig met samenwerkingen met bedrijven. “Tot nu toe kan het bedrijven niks schelen omdat we niet hele grote orders hebben. Het is niet zo dat we de winkel leeg kopen. In de toekomst gaat dit veranderen. We hebben ook al gesprekken met bedrijven gehad maar we hebben nog geen deals. Maar geen zorgen, dit staat absoluut op de planning.”    

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten