ING, ABN, Rabobank en iDeal last van storing [UPDATE]

© CIDimport

ING, ABN, Rabobank en iDeal last van storing [UPDATE]

Geplaatst: 5 april 2013 - 10:09

Aangepast: 27 augustus 2022 - 04:12

Redactie ID.nl

Zowel de ING, ABN en Rabobank hebben last van een storing. Die van ING lijkt het grootst, www.ing.nl en mijn.ing.nl zijn op dit moment onbereikbaar, en ook de mobiele app en iDeal werken niet. 

De storing bij de ABN doet zich voor vanaf  11:29 die bij de Rabobank sinds 8:46 en bij ING is het vanaf 13:10 raak. Bij iDeal is de storing sinds 13:21 actief  Bij de Rabobank is de storing kleinschaliger. 

ING heeft nog met net de grootschalige storing achter de rug of een nieuwe dient zich alweer aan. ING beloofde een betere en snellere communicatie. Die belofte kunnen ze nu mooi meteen in de praktijk brengen. Op de webcare van Twitter zien we in ieder geval al tweets over de storing voorbij komen: 

ING, ABN, Rabobank en iDeal last van storing [UPDATE]-16257859

© CIDimport

  

Geen verband met eerdere ING-storing

Navraag bij ING leert ons dat er inderdaad problemen zijn en dat het een op zichzelfstaande storing is die niets te maken zou hebben met de storing die ze de afgelopen dagen te verduren hadden. De ING-website is wel alweer te bereiken volgens de woordvoerder maar wij komen er nog steeds niet op. ING zegt niet te weten wat de precieze oorzaak is. De problemen lijken ons inziens op een netwerkstoring te duiden.  

UPDATE 15:40:

Sinds half drie zijn zowel de online bankier-omgeving (mijnING) als de mobiele app weer beschikbaar, meldt de woordvoerder van ING. De status van deze diensten zal door ING uiterst nauwkeurig in de gaten gehouden worden. De problemen met iDeal zijn nog niet allemaal opgelost; om kwart voor vier ’s middags was daar nog steeds sprake van beperkte beschikbaarheid, aldus de ING.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten