KLM laat reizigers inchecken via Facebook Messenger

© CIDimport

KLM laat reizigers inchecken via Facebook Messenger

Geplaatst: 31 maart 2016 - 09:37

Aangepast: 26 augustus 2022 - 20:16

Redactie ID.nl

KLM gaat klantenservice verzorgen via Facebook Messenger. Het wordt ook mogelijk om in te checken voor een vlucht via Facebooks chat-programma, maar ook om informatie te vragen aan de vliegtuigmaatschappij.

Dat laat de maatschappij weten. Tijdens het boeken van een ticket komt de optie te staan dat te doen via Facebook Messenger.

Boarding pass

Dat gebeurt bij het ontvangen van een bevestiging. Nu wordt die via email en sms verstuurd; daar komt Facebook Messenger nu bij. Een reiziger krijgt zijn boarding pass dan ook via het chatprogramma. Bovendien krijgt hij op die manier ook extra informatie over de vlucht, zoals veranderende tijden of het gate-nummer.

Stoel wijzigen

In datzelfde gesprek kun je tegelijkertijd ook vragen stellen aan werknemers van de klantenservice. Daarmee kunnen zij vragen stellen, maar ook eventueel een vlucht omboeken of een stoel wijzigen.

Klantenservice

Facebook wil het mogelijk maken voor bedrijven om Messenger in te zetten als klantenservice. Er zijn al andere bedrijven die dat doen, zoals Uber, al is het gebruik in Nederland nog niet erg groot. Facebook maakt voor bedrijven een eigen API die het kan inzetten om Messenger in hun eigen systeem te integreren. Hetzelfde gebeurt in de toekomst met WhatsApp, dat ook eigendom is van Facebook.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten