KLM onderzoekt verspreiding ‘blijdschap’ 2013-11-04T16:40:24

Tetris kan traumatische ervaring deels voorkomen

HTC telefoon op afstand af te luisteren

KLM onderzoekt verspreiding ‘blijdschap’

KLM onderzoekt verspreiding ‘blijdschap’

KLM is bezig met een campagne onder de naam KLM Suprise waarbij het klanten op het vliegveld van Schiphol verrast met cadeautjes.

KLM is bezig met een campagne onder de naam KLM Suprise waarbij het klanten op het vliegveld van Schiphol verrast met cadeautjes. Deze cadeau’s worden bepaald op basis van profielen op social netwerksites.Iedere klant die incheckt op KLM's Foursquare locations wordt door het KLM Suprise team opgezocht op sociale netwerksites als Twitter, LinkedIn en Facebook. Op basis van die informatie zoeken ze een passend cadeau. Wanneer iemand een cadeau ontvangt, gaan ze na hoe deze positieve ervaring zijn weerklank heeft op de sociale netwerksites waarop de klant aanwezig is. Ook maken ze foto's van de verraste klanten en zetten ze dat op de KLM Facebook pagina.

Zo zijn er al reizigers geweest die een fles champagne, een notebook of een horloge hebben gehad.
Na november wordt de campagne geëvalueerd. Mocht de campagne een succes zijn gebleken dan is het mogelijk dat het in de toekomst een vervolg gaat krijgen.

KLM is al aardig actief met sociale media. Zo heeft het ook al een Facebook-applicatie waarmee gebruikers labels voor hun koffers kunnen maken op basis van hun Facebook-foto's en won het in 2006 zelfs een onderscheiding voor een video voor hun Fly for Fortune spel.

[Via TheNextWeb]


Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Opmerkingen over eventuele spelfouten, andere opmerkingen en vragen betreffende de website kunt u mailen naar de webmaster.



Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord