KPN en de vernieuwende Nederlander

© CIDimport

KPN en de vernieuwende Nederlander

Geplaatst: 21 maart 2006 - 11:03

Aangepast: 19 september 2022 - 13:16

Redactie ID.nl

KPN sluit je aan - dat is het motto waaronder KPN sinds vandaag door het leven gaat.

KPN en de vernieuwende Nederlander

KPN sluit je aan - dat is het motto waaronder KPN sinds vandaag door het leven gaat. Het bedrijf wil de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van communicatie toegankelijk maken voor iedereen.

Uit onderzoek dat Motivaction in opdracht van KPN in februari 2006 heeft uitgevoerd onder 1000 Nederlanders, blijkt dat Nederlanders (zeer) geïnteresseerd zijn in nieuwe ontwikkelingen op het gebied van telefonie, Internet en televisie. Vaak wordt gedacht dat iedereen is aangehaakt bij de nieuwe technologie, maar dat blijkt nog niet het geval. Een derde van de Nederlanders geeft aan moeite te hebben met het maken van keuzes en vindt het aanbod onoverzichtelijk. Een grote meerderheid (83%) heeft ook het gevoel dat zij nog lang niet alle mogelijkheden van nieuwe ontwikkelingen benut. Vernieuwingen worden pas echt omarmd als het directe nut voor Nederlanders duidelijk is.
KPN bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer: “InternetPlusBellen, beeldtelefonie, digitale tv via de ether en het internet, mobiele tv en narrowcasting zijn daar het bewijs van. KPN is bezig een heel ander bedrijf te worden. We maken de omslag van een traditioneel telefoniebedrijf naar een multimediaonderneming waar het accent op marketing en distributie ligt. Daarbij hebben we de ambitie om vernieuwingen te bieden die eenvoudig zijn in te passen in het dagelijks leven van onze klanten.”

Vorige week introduceerde KPN al het Huis van Morgen, een digitaal huis dat vol zit met de nieuwste technologische snufjes op het gebied van telefoneren (bijvoorbeeld beeldbellen), televisiekijken (bijvoorbeeld op elk gewenst moment favoriete programma's bekijken) en internetten (bijvoorbeeld overal in huis draadloos internetten). Internetters kunnen, door een virtueel bezoek aan dit huis te brengen, ontdekkenhoe die nieuwe snufjes allemaal werken.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten