Kwart Nederlandse huishoudens combineert streamingdiensten

© CIDimport

Kwart Nederlandse huishoudens combineert streamingdiensten

Geplaatst: 11 oktober 2021 - 07:26

Aangepast: 29 augustus 2022 - 14:58

Redactie ID.nl

Uit onderzoek blijkt dat Nederlandse huishoudens telkens vaker abonnementen voor videostreamingdiensten combineren. Dat is ten opzichte van vorig jaar met 5 procent gestegen naar 24 procent. Vooral Amazon Prime Video neemt men vaak 'erbij'.

Dat onderzocht marktanalist Telecompaper. 85 procent van de Nederlanderse huishoudens heeft naast een Netflix-abonnement ook een Amazon Prime Video-abonnement. Volgens de onderzoekers heeft dit te maken met de lage kosten van Prime Video en het feit dat een Prime-abonnement ook gratis verzendkosten bij de Amazon-webshop met zich meebrengt. 

Kijken we in onze eigen glazen bol, dan durven we te wedden dat deze trend nog wel een poosje doorzet. Er komen immers telkens meer streamingdiensten bij en ieder heeft zo zijn eigen unieke aanbod aan films en series. Hier zijn vooral Netflix, Videoland, Amazon Prime Video en Disney+ populair, terwijl HBO Max volgend jaar ook naar Nederland komt. 

Oplopende kosten

Daar staat tegenover dat abonnementen er niet bepaald goedkoper op worden. Recent verhoogde Netflix zijn prijzen en in het verleden steeg ook de prijs van Disney+ al een keer. Het is de vraag hoe lang het combineren van verscheidene abonnementen aantrekkelijk blijft, als individuele abonnementen telkens duurder worden. 

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten