Mobiel Bankieren-app van ING krijgt spraakassistent

© CIDimport

Mobiel Bankieren-app van ING krijgt spraakassistent

Geplaatst: 10 oktober 2014 - 08:59

Aangepast: 27 augustus 2022 - 00:28

Redactie ID.nl

ING heeft zijn Mobiel Bankieren-app uitgebreid met Inge, een eigen virtuele assistent. Daarmee kunnen gebruikers geld overmaken of hun rekening te bekijken door tegen Inge te praten.

Inge werkt een beetje hetzelfde als Siri op de iPhone of Cortana op Windows Phones. Je kunt er met spraakcommando's gesprekken mee voeren, al zijn die vooral beperkt tot het uitvoeren van betaalopdrachten en het bekijken van je saldo. Dat laatste is niet eens heel nuttig, want het saldo is het eerste dat je ziet als je de app opent, en staat verder overal in de app prominent in beeld.

Alleen IBAN

Bovendien werkt ook het doen van overschrijvingen nog maar minimaal, want Inge begrijpt alleen IBAN-nummers, en om die nu helemaal uit je hoofd te leren is niet heel realistisch. Wel kan Inge geld overmaken naar personen in je contactenlijst, maar daarmee spaar je hooguit een paar tikken uit.

Inloggen met stem

Uiteindelijk wil ING het mogelijk maken met je stem in te loggen op de Mobiel Bankieren-app, maar die functie zit in de huidige update nog niet ingebouwd. Mogelijk komt dat later wel in de applicatie te zitten.

Niet op Windows Phone

Overigens is Inge alleen te vinden op iOS en Android, maar niet op Windows Phone. De bank vindt het niet nodig een app te ontwikkelen voor een besturingssysteem wat zo weinig gebruikers heeft - waarmee het eigenlijk meewerkt aan het kip/ei-verhaal.

De update is sinds vrijdag in de App Store en de Play Store te downloaden. Bij de nieuwste versies van Android en iOS worden die apps automatisch aangepast.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten