Nederlander luier dan Duitser met schrijven productbeoordeling

© CIDimport

Nederlander luier dan Duitser met schrijven productbeoordeling

Geplaatst: 23 december 2011 - 10:44

Aangepast: 27 augustus 2022 - 07:44

Redactie ID.nl

Uit onderzoek van Porter Novelli onder 10.000 Europese consumenten blijkt dat Nederlanders een stuk minder fanatiek zijn in het schrijven van een productbeoordeling op internet dan onze Duitse buren.

Ruim 77% van de Duitsers schrijft een online-recensie van een aankoop (duurder dan 50 euro) wanneer ze daar positief over zijn. Voor de Nederlander staat dit percentage op 57%. Ook andere Europeanen zijn veel minder ijverig dan de Duitsers en volgen de Nederland op de voet wat percentages betreft. De Nederlander schrijft ook iets vaker een negatieve recensie dan een positieve (59% om 57%). 

Ondanks het grote percentage Nederlanders dat een review leest (78%) hecht maar 20% waarde aan deze online recensies. Dit is echter nog altijd meer dan het vertrouwen in informatie van bedrijfs- of productwebsites (13%).

 

Like I care 


 Wat likes van vrienden voor een product op Facebook betreft, is de Nederlander het meest sceptisch van alle Eruopeanen. Kennelijk hechten wij niet veel waarde aan de likes van vrienden. Slechts 14% is eerder geneigd een product te kopen wanneer vrienden die ‘liken’. Dit gebeurt iets vaker in Spanje (19%) en Frankrijk (17%).

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten