Oranje-effect bij verkoop platte tv's

© CIDimport

Oranje-effect bij verkoop platte tv's

Geplaatst: 9 juni 2006 - 08:06

Aangepast: 19 september 2022 - 13:05

Redactie ID.nl

De verkopen van platte tv's in de week voor het WK liggen 200%(!) hoger dan in een gemiddelde week, zo blijkt uit weekcijfers van GfK Benelux Marketing Services. Zoals bij ieder WK en EK voetbalevenement waar Oranje in deelneemt, is er een stijging in de verkopen van tv's te zien. De bijgaande grafiek geeft dit Oranje-effect duidelijk aan.

Oranje-effect bij verkoop platte tv's

De verkopen van platte tv's in de week voor het WK liggen 200%(!) hoger dan in een gemiddelde week, zo blijkt uit weekcijfers van GfK Benelux Marketing Services.

Zoals bij ieder WK en EK voetbalevenement waar Oranje in deelneemt, is er een stijging in de verkopen van tv's te zien. De bijgaande grafiek geeft dit Oranje-effect duidelijk aan. Kijk naar het EK 2004, toen Nederland de halve finales bereikte; de stijging in verkopen is beduidend hoger dan rond het WK 2002, toen Oranje niet deelnam aan het toernooi. Ook dit WK volgt GfK MS het effect van de Nederlandse prestaties op de verkopen per week. GfK MS brengt hiermee in kaart hoeveel meer verkochte tv's de behaalde plaats van Oranje oplevert ten opzichte van EK-loze weken. Uiteindelijk verwacht GfK MS dat de totale verkopen van platte tv's in het jaar 2006 rond de 900.000 stuks zal liggen(met een waarde van 900 miljoen euro). Dat is een stijging van 88% in stuks ten opzichte van het jaar 2005.

Meer weten over HD, HD-Ready en HDMI? Op de VNU-site Koopinfo vindt u meer informatie en kunt u de specificaties van televisies bekijken.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten