Postbank zet spraakcomputer in bij klantenservice

© CIDimport

Postbank zet spraakcomputer in bij klantenservice

Geplaatst: 2 mei 2006 - 06:05

Aangepast: 19 september 2022 - 13:10

Redactie ID.nl

Kijk, da's gemakkelijk: wie voortaan de klantenservice van de Postbank belt, hoeft niet eerst meer zijn weg door een keuzemenu te toetsen. Klanten kunnen meteen een vraag stellen, die door een spraakcomputer wordt herkend.De spraakcomputer zorgt ervoor dat de klant naar de juiste Postbank-medewerker wordt doorverbonden.

Postbank zet spraakcomputer in bij klantenservice

Kijk, da's gemakkelijk: wie voortaan de klantenservice van de Postbank belt, hoeft niet eerst meer zijn weg door een keuzemenu te toetsen. Klanten kunnen meteen een vraag stellen, die door een spraakcomputer wordt herkend.De spraakcomputer zorgt ervoor dat de klant naar de juiste Postbank-medewerker wordt doorverbonden. De spraakcomputer herkent de vraag en verbindt door naar de juiste medewerker. Dit bespaart de klant zo’n 15 seconden aan wachttijd en keuzes. In 2005 hield de Postbank een pilot met spraakherkenning. Ruim 90% van de gesprekken kwam toen direct bij de juiste medewerker uit. Mocht de computer de vraag onverhoopt niet begrijpen of niet goed hebben verstaan, dan krijgt de klant altijd een medewerker aan de lijn die hem verder zal helpen.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten