Prijsvergelijkings-site voor internet, bellen en tv

© CIDimport

Prijsvergelijkings-site voor internet, bellen en tv

Geplaatst: 21 maart 2006 - 13:03

Aangepast: 19 september 2022 - 13:15

Redactie ID.nl

In 1998 maakte de nu 21-jarige Ben Woldring zijn eerste site: Bellen.com, waarop tarieven van telecom-aanbieders met elkaar vergeleken werden. Dat bleek een schot in de roos.

Prijsvergelijkings-site voor internet, bellen en tv

In 1998 maakte de nu 21-jarige Ben Woldring zijn eerste site: Bellen.com, waarop tarieven van telecom-aanbieders met elkaar vergeleken werden. Dat bleek een schot in de roos. Inmiddels heeft Woldring zijn imperium behoorlijk uitgebreid en is site nummer acht gelanceerd: Totaalwijzer.nl, een site die zicht richt op triple play.De nieuwe Totaalwijzer rangschikt voor elk adres in Nederland de zogenaamde triple play-combinaties en de kosten ervan. Triple play, vaktaal voor telefoneren, internetten en digitaal tv-kijken via één bedrijf, is voor veel mensen een ingewikkelde materie. De strijd om de bel-, surf- en kijkklanten wordt steeds heftiger en veel bedrijven slagen er niet in een overzichtelijk en eenvoudig aanbod te doen. Zo verschilt de definitie van ‘gratis bellen’ enorm tussen de verschillende partijen. Naast de tariefvergelijking nemen gebruikerservaringen een prominente plaats in op Totaalwijzer.nl en komen voor- en nadelen uitgebreid aan bod.

Bencom directeur Ben Woldring (21): “De keus voor deze nieuwe site is om een aantal redenen erg logisch. We krijgen steeds meer vragen naar een 3-in-1 vergelijking van de bezoekers op onze sites Bellen.com, Internetten.nl en Digitelevisie.nl. Men vraagt zich vooral af of het kostenbesparend is alles bij één aanbieder af te nemen. Ook is er veel onduidelijkheid over voorwaarden, contractsduur en overstapmogelijkheden, waardoor het maken van een keuze heel lastig is. Bovendien zijn de ontwikkelingen op digitaal gebied voor de gemiddelde consument nauwelijks te volgen. Bijna iedere zichzelf respecterende kabelaar, telco en provider biedt tegenwoordig internettelefonie aan. De verschillende aanbieders zijn in hun marketingcommunicatie heel actief omdat iedereen met iedereen concurreert. Ze komen elkaar nu op dezelfde markt tegen. Daarnaast is digitale televisie hot, zeker nu het WK Voetbal steeds dichterbij komt. Met Totaalwijzer.nl brengen we een duidelijke, onafhankelijke en objectieve vergelijking van alle mogelijkheden en tarieven.”

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten