Storing mobiel parkeren opgelost
Het heeft even geduurd, maar de storingen bij Park-line en Parkmobile zijn weer opgelost. De diensten voor mobiel betaald parkeren – waarbij klanten via een sms’je of een mobiele app betalen voor parkeren – waren sinds zondag niet of nauwelijks beschikbaar.
Het heeft even geduurd, maar de storingen bij Park-line en Parkmobile zijn weer opgelost. De diensten voor mobiel betaald parkeren – waarbij klanten via een sms’je of een mobiele app betalen voor parkeren – waren sinds zondag niet of nauwelijks beschikbaar.
Uiteindelijk blijkt de veroorzaker van de problemen een crash binnen essentiële hardware-onderdelen van een van de toeleveranciers Park-line en Parkmobile geweest te zijn. Door de storing waren de klanten van Park-line in 50 gemeenten genoodzaakt alsnog naar de parkeerautomaat te lopen voor het voldoen van de parkeerbelasting. Voor Parkmobile gold dit voor 13 gemeenten.
Lastig, weer muntjes zoeken
De storing maakte meteen duidelijk dat mobiel parkeren in Nederland behoorlijk ingeburgerd is. Op sociale media werd het vaak genoemd, waarbij veel automobilisten meldden dat ze het vervelend vonden om weer een parkeerautomaat (én muntgeld) te moeten opzoeken.