T-Mobile klanten niet blij met nieuwe abonnementen

© CIDimport

T-Mobile klanten niet blij met nieuwe abonnementen

Geplaatst: 24 november 2015 - 07:35

Aangepast: 26 augustus 2022 - 21:11

Redactie ID.nl

T-Mobile-klanten die ooit een Flex- of Relax-abonnement hadden zijn niet blij met de provider, nu zij naar een nieuw abonnement worden overgezet. Hun opgebouwde belminuten verdwijnen daarbij, wat voor sommige gebruikers een verlies van tientallen tot zelfs honderden euro's betekent.

Dat meldt de Consumentenbond. T-Mobile wil af van de oude Flex- en Relax-abonnementen, waarbij het beltegoed kon worden opgespaard. Die abonnementen zijn volgens de provider niet meer actueel en leiden tot problemen op het netwerk.

Opgespaard tegoed

T-Mobile zet al die abonnees door op een abonnement waarmee zij onbeperkt kunnen bellen en sms'en. Als zij dat nieuwe abonnement echter accepteren, vervalt hun bestaande beltegoed dat zij de afgelopen jaren hebben opgespaard. Volgens de Consumentenbond gaat het voor sommige gebruikers om tientallen of zelfs honderden euro's.

Zinloze korting

Zeker voor die laatste groep, die veel belde, is een nieuw abonnement helemaal niet voordeliger - zelfs mét de korting die T-Mobile erbij aanbiedt. De Consumentenbond waarschuwt er vooral voor dat klanten na 2 jaar een verlenging krijgen waarbij de korting waarschijnlijk niet wordt doorgevoerd.
De Bond pleit ervoor dat klanten meer bedenktijd moeten krijgen om over het nieuwe abonnement na te denken.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten