Tabletgroei in Nederland neemt af
Het heeft even geduurd, maar het lijkt erop dat we zo langzamerhand bijna allemaal wel een tablet in huis hebben. Onderzoeksbureau GfK meldt dat het marktaandeel van tablets zijn plafond heeft berijkt. In 2013 had meer dan de helft van de Nederlanders een tablet en dat getal is tot nu toe blijven stijgen.
Vorig jaar nam de tabletmarkt nog met zo’n 10% toe, inmiddels is met 7,4 miljoen tabletbezitters de markt aan het stabiliseren. Alleen onder ouderen neemt het tabletgebruik nog wel toe: steeds meer 65+’ers schaffen er eentje aan. Ondertussen bezit 52% van deze groep ook een tablet, dus hier valt voor fabrikanten nog wel wat winst te halen.
Social media
Dat we meer tablets hebben, betekent overigens niet dat we ook meer posten en delen op social media. We bezoeken Facebook, Twitter en LinkedIn. Instagram en Snapchat zijn met name populair onder jongeren. Verder maakt ongeveer een derde van de Nederlanders gebruik van Video on Demand diensten zoals Netflix en ongeveer net zoveel Nederlanders maakt gebruik van muziek streaming diensten zoals Spotify.