Teletolk van KPN maakt bellen voor doven mogelijk

© CIDimport

Teletolk van KPN maakt bellen voor doven mogelijk

Geplaatst: 30 september 2013 - 07:36

Aangepast: 27 augustus 2022 - 03:11

Redactie ID.nl

Met zijn nieuwe dienst Teletolk maakt de Nederlandse telecomaanbieder KPN het voor dove gebruikers mogelijk om telefoongesprekken te voeren. De dienst is exclusief voor abonnees van KPN en lanceert op 1 oktober.

Doven en slechthorenden kunnen op twee manieren gebruik maken van Teletolk. De dienst kan spraak omzetten in tekst of spraak laten vertalen naar gebarentaal middels een tolk. De eerste optie is op elk moment beschikbaar. De tolken die KPN voor de dienst gebruikt zijn echter doordeweeks alleen tussen 07.00 uur en 20.00 uur en in het weekend tussen 10.00 uur en 16.00 uur te gebruiken.

‘Telecomnetwerk voor iedereen’

Teletolk maakt gebruik van de internationaal geaccepteerde methode Total Conversation, waarmee tegelijkertijd in tekst, beeld en geluid gecommuniceerd kan worden. Klanten van KPN kunnen Teletolk gebruiken op hun pc, smartphone of tablet. De dienst is tot stand gekomen na toewijzing van het ministerie van Economische Zaken, dan het Nederlandse telecomnetwerk met diensten als Teletolk toegankelijk wil maken voor iedereen. 

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten