Transavia gaat klantenservice via WhatsApp aanbieden

© CIDimport

Transavia gaat klantenservice via WhatsApp aanbieden

Geplaatst: 3 februari 2015 - 10:00

Aangepast: 26 augustus 2022 - 23:27

Redactie ID.nl

Vliegtuigmaatschappij Transavia gaat WhatsApp inzetten voor zijn klantenservice. Klanten die vragen hebben over hun vlucht, kunnen daarvoor de chat-app inschakelen.

Op de website van Transavia verschijnt in de loop van vandaag een grote WhatsApp-knop waarmee potentiële reizigers in één keer kunnen chatten met de klantenservice.

Sneller

Volgens Transavia is contact opnemen via WhatsApp de snelste manier om geholpen te worden. Transavia is met hun klantenservice actief op Twitter en Facebook, maar dat is voor veel mensen niet snel genoeg. "De urgentie van berichten ligt daar hoger. Bij Twitter en Facebook worden klanten gemiddeld binnen 35 minuten heholpen, op WhatsApp wordt dat waarschijnlijk nog sneller."

Veel gebruikers

Groot voordeel van WhatsApp is dat het heel laagdrempelig is. In Nederland hebben 9 miljoen mensen WhatsApp, dus kunnen veel mensen er gebruik van maken. Voorlopig gaat het nog om een proef, want het bedrijf heeft geen idee hoe de WhatsApp-dienst in de praktijk werkt. "Er zijn geen goede programma's voor om WhatsApp-berichten af te handelen." Voorlopig zullen de klantenservicemedewerkers zich dus de blaren op de vingers gaan tikken.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten