Twitter-offensief gamers tegen PS4 DRM

© CIDimport

Twitter-offensief gamers tegen PS4 DRM

Geplaatst: 28 mei 2013 - 06:16

Aangepast: 27 augustus 2022 - 03:54

Redactie ID.nl

Gamers roepen Sony via Twitter op om af te zien van DRM in de PS4 die het moeilijk moet maken om tweedehands games te spelen. Microsoft weet inmiddels wat een dergelijke beslissing aan reacties kan uitlokken onder de fans en Sony kan het nog voor zijn door gehoor te geven aan de vele tweets van de achterban.

De Xbox One kreeg nogal wat kritiek te verduren met betrekking tot het beleid van Microsoft ten aanzien van gebruikte games. Dit was een van de kritiekpunten die de PR-afdeling van Microsoft waarschijnlijk de nodige stress heeft opgeleverd. Games worden gekoppeld aan een account en wil iemand anders jouw game spelen dan moet hij daarvoor een bedrag betalen. Sony zou naar verluidt ook een systeem in de kast hebben staan voor de PS4 die het spelen van tweedehands games bemoeilijkt. Het zou in dat geval de uitgevers de mogelijkheid geven dit te bemoeilijken zodat zij zelf enigzins buiten schot staan maar na de tumult over de beslissing van Microsoft zou Sony het hele DRM-concept van gebruikte games aan het heroverwegen zijn.

Om niets aan het toeval over te laten zijn gamers nu massaal via twitter de kopstukken van Sony aan het bestoken. De berichten hebben als hashtag #PS4NoDRM en #PS4USEDGames.

Shuhei Yoshida (@yosp) – Directeur SCE Worldwide Studios.

John Koller (@jpkoller) – Hoofd Hardware Marketing, SCEA.

Guy Longworth (@luckylongworth) – Senior Vice President van Marketing en PlayStation Network, SCEA.

Scott Rohde (@rohdescott) – SVP van Product Development, SCE Worldwide Studios America, SCEA.

John Koller heeft in ieder geval al laten weten de betrokkenheid van de PlayStation-fans enorm te waarderen. Sony lijkt in ieder geval de feedback te waarderen, of dat ook zal terug te zien in het uiteindelijke beleid moeten we afwachten.

[Via: PSX-sense

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten
ID.nl logo

ID.nl, onderdeel van Reshift BV, is in 2022 gestart en uitgegroeid tot de meest toonaangevende en complete consumentensite van Nederland. Het doel van ID.nl is om de consument te helpen met alle technologie die hoort bij het dagelijks leven: van smart-health-meters tot e-bikes, van warmtepompen tot zonnepanelen - en alles daar tussenin!

Duidelijk, betrouwbaar en onafhankelijk: ID.nl maakt moeilijke dingen makkelijk.

Contact

ID.nl

Nijverheidsweg 18

2031 CP Haarlem

info@id.nl

Telefoon: 023-5430000