Uiterlijk gsm belangrijker voor jongeren dan kwaliteit

© CIDimport

Uiterlijk gsm belangrijker voor jongeren dan kwaliteit

Geplaatst: 31 juli 2006 - 09:07

Aangepast: 19 september 2022 - 12:59

Redactie ID.nl

De prijs (50 procent) en het design van een mobiele telefoon (49 procent) zijn voor jongeren de belangrijkste redenen om te kiezen voor een mobiele telefoon. Daarna zijn pas de kwaliteit (48 procent) en het gebruiksgemak (36 procent) van belang, aldus een peiling op CheckitOut.nl.Bij de keuze voor een (nieuwe) telefoon is de prijs voor 50 procent van de jongeren het meest belangrijk.

Uiterlijk gsm belangrijker voor jongeren dan kwaliteit

De prijs (50 procent) en het design van een mobiele telefoon (49 procent) zijn voor jongeren de belangrijkste redenen om te kiezen voor een mobiele telefoon. Daarna zijn pas de kwaliteit (48 procent) en het gebruiksgemak (36 procent) van belang, aldus een peiling op CheckitOut.nl.

Bij de keuze voor een (nieuwe) telefoon is de prijs voor 50 procent van de jongeren het meest belangrijk. Daarnaast zijn het design van de telefoon (49 procent) en een goede kwaliteit van de telefoon (48 procent) zeer belangrijk. In 2005 vonden de jongeren het design nog belangrijker (54 procent) dan de prijs (47 procent). Minder belangrijk voor de keuze van een telefoon vinden de jongeren een goede klantenservice (6 procent), garantie op de telefoon (6 procent) en het feit dat een telefoon wordt aanbevolen in tests (7 procent) of door het winkelpersoneel (8 procent).

Een grote meerderheid van de jongeren (84 procent) is tevreden over het abonnement dat ze op dit moment bezitten, 7 procent is ontevreden. In vergelijking met 2005 is het aandeel tevreden jongeren gedaald met 3 procent (in 2005 87 procent tevreden).

Luide telefoongesprekken zijn voor 47 procent van de jongeren een bron van ergernis met betrekking tot mobiel telefoongebruik. Ook een irritante ringtone vinden veel jongeren (46 procent) ergerlijk. Andere zaken waar jongeren zich, weliswaar in minder mate, aan ergeren, zijn onder meer slecht bereik (40 procent) en het ongewild moeten meeluisteren met andere gesprekken (38 procent).

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten