Vodafone en KiGo lanceren Kinderbrigade op Walcheren

© CIDimport

Vodafone en KiGo lanceren Kinderbrigade op Walcheren

Geplaatst: 28 juli 2016 - 04:00

Aangepast: 26 augustus 2022 - 19:26

Redactie ID.nl

Vodafone en de Nederlandse startup KiGo hebben vandaag op het Zeeuwse Walcheren de Kinderbrigade gelanceerd. Deze dienst is bedoeld om - dankzij een aangepaste smartwatch- het aantal zoekgeraakte kinderen op de drukbezochte stranden van Zeeland te verkleinen.

De nieuwe service was tot voor kort technisch onmogelijk. Door de hoge duinen langs de Zeeuwse kust, had de gemiddelde smartphone er amper tot geen verbinding. Om dat probleem te verhelpen heeft Vodafone een nieuwe techniek toegepast. Op strandtenten en andere gebouwtjes op de stranden zijn in totaal honderd zogeheten small cells opgehangen. Wie belt of mobiel wil internetten, maakt verbinding met zo'n cel. Het signaal wordt vervolgens via een radiogolf-schotel doorgegeven aan een verzamelpunt op het strand en aansluitend doorgestraald naar een van de vier netwerkmasten achter de duinen.

Om het belang van bereikbaarheid op het strand te onderstrepen, had Vodafone KiGo uitgenodigd. Deze Nederlandse startup heeft een smartwatch ontwikkeld speciaal voor kinderen van 5 tot 10. De KiGo weet via gps, gsm en wifi waar-ie zich bevindt en ouders kunnen via een speciale app zien waar het slimme horloge - en (hopelijk) dus ook hun kind - zich bevindt. En dat is op de drukke stranden van Zeeland, waar jaarlijks heel wat kinderen enige tijd zoek zijn, geen overbodig luxe. De KiGo kost € 189,- plus 6 euro per maand voor een data-abonnement van Vodafone.

Vodafone en KiGo lanceren Kinderbrigade op Walcheren-16015623

© CIDimport

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten