VoIP-ers van KPN blij met stabiele verbinding

© CIDimport

VoIP-ers van KPN blij met stabiele verbinding

Geplaatst: 17 mei 2006 - 16:05

Aangepast: 19 september 2022 - 13:08

Redactie ID.nl

Steeds meer mensen kiezen voor telefoneren via internet (VoIP). In het eerste kwartaal van 2006 maken ruim één miljoen Nederlandse huishoudens gebruik van VoIP. Dit blijkt uit onderzoek van TNS NIPO. Nederlanders stappen vooral over op VoIP vanwege de lage abonnementskosten (79%) en de lage variabele kosten, zoals gesprekskosten per minuut (29%).KPN heeft het grootste marktaandeel in handen.

VoIP-ers van KPN blij met stabiele verbinding

Steeds meer mensen kiezen voor telefoneren via internet (VoIP). In het eerste kwartaal van 2006 maken ruim één miljoen Nederlandse huishoudens gebruik van VoIP. Dit blijkt uit onderzoek van TNS NIPO. Nederlanders stappen vooral over op VoIP vanwege de lage abonnementskosten (79%) en de lage variabele kosten, zoals gesprekskosten per minuut (29%).KPN heeft het grootste marktaandeel in handen. Voor de keuze van een aanbieder gelden over het algemeen dezelfde argumenten als voor de keuze voor VoIP. Een opvallende uitzondering op de regel: de KPN-klant noemt een stabiele verbinding (24%) als hoofdargument voor de keuze. Daarna komen de lage vaste abonnementskosten (21%) en het betrouwbare imago van de aanbieder (16%).

Aanbieders die naast KPN een groot marktaandeel hebben, zijn UPC, Wanadoo en Tele2/Versatel. Bij de keuze voor een aanbieder heeft men voornamelijk de website van de betreffende aanbieder geraadpleegd. Daarnaast geeft één op de vijf huishoudens aan dat mond-tot-mondreclame ook van belang is geweest bij het kiezen van een aanbieder.

Twaalf procent van de huishoudens die nog geen beschikking hebben over VoIP, heeft plannen om in de komende drie maanden over te stappen. Ruim driekwart (79%) van deze huishoudens heeft echter geen directe plannen om VoIP in huis te halen.

Van de huishoudens met VoIP is zeven procent van plan om binnen drie maanden te stoppen bij hun huidige aanbieder. Drie procent van deze huishoudens is van plan om binnen drie maanden het abonnement op te zeggen en niet meer te vervangen. De overige 89 procent is niet van plan om de huidige situatie te veranderen.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten