Vrouwen zijn de nieuwe freaks in online games 2013-10-10T14:33:51

Nieuw: skypen op eBay.nl

Rijksmuseum start Rembrandt-veiling op eBay.nl

Vrouwen zijn de nieuwe freaks in online games

Vrouwen zijn de nieuwe freaks in online games

Het gamesbedrijf Spill Group heeft een onderzoek gedaan naar het profiel van hun gebruikers. Uit het onderzoek blijkt dat er een opvallende verschuiving heeft plaatsgevonden.

Het gamesbedrijf Spill Group heeft een onderzoek gedaan naar het profiel van hun gebruikers. Uit het onderzoek blijkt dat er een opvallende verschuiving heeft plaatsgevonden. Volgens het bedrijf is de tijd dat online games bijna uitsluitend tieners wisten te boeien definitief voorbij. Volwassen mannen - en opvallend veel vrouwen - ontdekken steeds meer dat online games een aangename vorm van ontstressen en recreëren is. Daar waar jongeren actiegames en mmorg’s (Massive Multiplayer Roleplaying Games) verkiezen, opteren vrouwen in de leeftijdsgroep van 20 tot 34 jaar eerder voor behendigheidsspelletjes en strategische games waarin inzicht belangrijk is.

Tegen de trend in kiezen vrouwen nu veel meer voor de play for real-optie, waarbij je de identiteit van een personage aanneemt. Traditioneel wilden vooral mannen graag een rol aannemen. De gemiddelde speeltijd ligt nu tussen 40 en 45 minuten, waarbij het ook opvalt dat de meesten gamers dagelijks online games spelen.

Volgens Reinout te Brake, Marketing & Business Development Director van de Spill Group, is het volledige potentieel wat betreft vrouwelijke gamers nog niet bereikt.

Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Opmerkingen over eventuele spelfouten, andere opmerkingen en vragen betreffende de website kunt u mailen naar de webmaster.

blog comments powered by Disqus


Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord