WK 2006: lcd populairder dan plasma
Uit onderzoek van Kieskeurig.nl blijkt dat de meeste consumenten voor het aankomende WK voetbal vooral op zoek zijn naar een nieuwe lcd-televisie. De eveneens platte plasmatelevisie is een stuk minder populair. Twaalf procent van de respondenten is van plan nog voor het WK een nieuwe lcd-tv aan te schaffen, terwijl vier procent voor een plasmascherm kiest.
WK 2006: lcd populairder dan plasma
Uit onderzoek van Kieskeurig.nl blijkt dat de meeste consumenten voor het aankomende WK voetbal vooral op zoek zijn naar een nieuwe lcd-televisie. De eveneens platte plasmatelevisie is een stuk minder populair. Twaalf procent van de respondenten is van plan nog voor het WK een nieuwe lcd-tv aan te schaffen, terwijl vier procent voor een plasmascherm kiest.
Meer dan driekwart (78%) van de ondervraagden geeft aan de WK-wedstrijden thuis te gaan kijken. Een goede televisie is dan natuurlijk onontbeerlijk. Achttien procent heeft al een lcd-televisie in zijn bezit en zes procent een plasmascherm. Toch hebben de Kieskeurig-bezoekers er weinig vertrouwen in dat zij Nederland op hun nieuwe televisie Wereldkampioen zullen zien worden. Maar liefst 79 procent gelooft niet dat Nederland het gaat redden, 21 procent is wél positief over de kansen van Nederland.
Naast een nieuwe televisie doen veel van de respondenten nog diverse andere inkopen speciaal voor het WK. Deelnemers aan het onderzoek noemden uiteenlopende zaken zoals een Sport1 abonnement, een HDTV-decoder, tuinversieringen, terraskachels en een partytent. Ook de Braziliaanse vlag en de Fatboy - een soort hippe zitzak - zijn in trek. Oranjeversiering, chips, wijn en bitterballen maken het helemaal af.