YouTube biedt nieuw advertentiesysteem TrueView

© CIDimport

YouTube biedt nieuw advertentiesysteem TrueView

Geplaatst: 2 december 2010 - 10:08

Aangepast: 27 augustus 2022 - 10:25

Redactie ID.nl

YouTube heeft hun nieuwe advertentiesysteem ‘TrueView’ gelanceerd waarbij kijkers van video’s de advertentie kunnen overslaan of zelf de advertentie kunnen kiezen.Uit een experime

YouTube heeft hun nieuwe advertentiesysteem ‘TrueView’ gelanceerd waarbij kijkers van video’s de advertentie kunnen overslaan of zelf de advertentie kunnen kiezen.

Uit een experiment van vorig jaar door YouTube bleek dat tot 70% van de videokijkers een video niet bekijkt wanneer deze voorafgegaan wordt door een lange advertentie. Hoewel het aantal verkochte advertenties onder het nieuwe systeem mogelijk te lijden hebben (er wordt alleen betaald wanneer de advertentie niet wordt weggeklikt), raakt YouTube hopelijk in ieder geval geen bezoekers kwijt.

Met Trueview loopt er een timer tijdens de advertentie, na 5 seconden kan de advertentie dan worden overgeslagen door de kijker en start de video direct. Een onofficieel trucje dat ook al vaak werkt, is om na een paar seconden op de refresh-button te drukken (F5).

Wanneer de bezoeker zelf de advertentie kiest, is de aandacht ook hoger en de kans groter dat de bezoeker ook op de advertentie overgaat. Het nieuwe systeem is niet in de plaats gekomen van het oude systeem. De adverteerder kan zelf kiezen van welk systeem het gebruikmaakt.

Het nieuwe systeem wordt nu nog maar voor een klein deel van de video's gebruikt maar wanneer adverteerders er meer bekend mee raken zal dit volgens YouTube groeien.

[Via Venturebeat.com]

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten