YouTube wil aantrekkelijker worden voor tv-adverteerders

© CIDimport

YouTube wil aantrekkelijker worden voor tv-adverteerders

Geplaatst: 31 maart 2014 - 05:41

Aangepast: 27 augustus 2022 - 01:53

Redactie ID.nl

Adverteerders op YouTube krijgen binnenkort een stuk meer mogelijkheden om reclame te maken. De video-website wil daarmee beter kunnen concurreren met tv-reclames.

Dat melden anonieme bronnen aan The Wall Street Journal. Volgens de bronnen krijgen adverteerders vooral de mogelijkheid om een "gegarandeerd bereik" te kopen, waarbij video's net zo vaak vertoond worden tot een bepaalde doelgroep de advertenties heeft gezien. Ook wordt het mogelijk voor reclamemakers om te adverteren in de populairste video's van YouTubes best bekeken categorieën, zoals Beauty & Fashion en Sport.
 

Meer tv-adverteerders

Volgens de krant moeten adverteerders op die manier geld van tevoren inleggen, wat voorheen nog maar weinig gebeurde omdat het video-aanbod zo groot was. Momenteel wordt voor tv-adverteerders al op deze manier gewerkt. Een gegarandeerde kijk-dichtheid door gebruikers moet dan ook nieuwe adverteerders naar de site lokken.

Of het nieuwe advertentiemodel ook betekent dat er meer, of andere, advertenties op YouTube komen te staan, is niet bekend.

YouTube behaalt het overgrote deel van zijn omzet uit advertenties. In 2013 waren die goed voor ruim 4 miljard euro, meer dan een tiende van de totale omzet van Google, dat het bedrijf in 2006 overkocht.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten