Zelfs de fanatiekste e-mailer is blij met een brief

© CIDimport

Zelfs de fanatiekste e-mailer is blij met een brief

Geplaatst: 11 augustus 2006 - 17:08

Aangepast: 19 september 2022 - 12:58

Redactie ID.nl

Bus of box, dat was de vraag. TPG Post onderzocht de afgelopen maanden onder ruim 3000 consumenten hoe ze het liefst post krijgen: in de brievenbus of in de e-mailbox? Eén van de opvallende conclusies is dat ruim 80% van de Nederlanders blij is als er post in de bus valt, zelfs wanneer ze veel gebruik maken van internet.

Zelfs de fanatiekste e-mailer is blij met een brief

Bus of box, dat was de vraag. TPG Post onderzocht de afgelopen maanden onder ruim 3000 consumenten hoe ze het liefst post krijgen: in de brievenbus of in de e-mailbox? Eén van de opvallende conclusies is dat ruim 80% van de Nederlanders blij is als er post in de bus valt, zelfs wanneer ze veel gebruik maken van internet. Uit het onderzoek blijkt dat de aard van de boodschap de voorkeur voor brievenbus of e-mailbox bepaalt. Persoonlijke post, polisbladen en catalogi ontvangt ruim 70% van de ondervraagden het liefst in de brievenbus. Bijna 60% heeft reclame liever in de brievenbus dan in de e-mailbox. Nieuwsbrieven ontvangt 68% juist liever digitaal.

Deze resultaten worden grotendeels verklaard door de positieve beleving van de dagelijkse post. Als de postbode is geweest, haalt 82% van de consumenten tevreden en nieuwsgierig de stapel post van de deurmat. Catalogi en reclame worden op de bank doorgebladerd, polisbladen op de niet-vergeten-stapel gelegd en het verjaardagskaartje wordt aan huisgenoten getoond.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten