Hoe offline drukwerk je online merk kan versterken

© CIDimport

Hoe offline drukwerk je online merk kan versterken

Geplaatst: 26 november 2015 - 10:00

Aangepast: 26 augustus 2022 - 21:10

Redactie ID.nl

Wie denkt dat papier, fysieke winkels en andere zaken uit de 'oude' economie met uitsterven worden bedreigd, slaat de plank volledig mis. In tegendeel: ondernemers en non-profit organisaties die succesvol zijn, weten juist hoe ze het beste van twee werelden moeten combineren…

Hoe offline drukwerk je online merk kan versterken-15747845

© CIDimport

 Lees hier wat dit betekent 

 

1. Kijken, kijken, wél kopen

Veel eigenaren van fysieke winkels klagen dat mensen wel in hun winkel komen kijken maar vervolgens online bij een ander bestellen. Maar hoe kan het dan dat online winkels die offline gaan wel succes boeken? Internetwinkel Bax verstuurt jaarlijks 380.000 online bestellingen de deur uit maar heeft ook een goedlopende fysieke winkel geopend in centrum van Antwerpen. En ook Coolblue heeft inmiddels in Nederland al vijf ‘echte’ shops waar niet alleen gekeken, maar ook gekocht wordt. Het is juist de combinatie van offline en online plus de ongekende service die deze winkels bieden waardoor ze zo succesvol zijn geworden. 

2. Zeg het met drukwerk

Nogal wat bedrijven en organisaties houden voornamelijk contact met hun klanten via digitale nieuwsbrief, Facebook, website of LinkedIn. Maar contact onderhouden is niet genoeg. Wie de band met relaties wil versterken én uitbouwen, zet juist ook offline in. Klanten worden immers dagelijks bedolven onder vluchtige digitale nieuwsbrieven en niet relevantie reclamemails. 

Daarom sturen succesvolle bedrijven relaties bijvoorbeeld een aantrekkelijke uitnodiging via de post voordat de sale begint. En stoppen ondernemers die vooruitkijken in het pakje bij uw bestelling een fraai bedankkaartje of goed verzorgde brochure. Zelfs Google verleidt u regelmatig via deze weg met een coupon die 50 euro Adwords tegoed biedt. Want goed drukwerk werkt; iets dat ze bij Europa’s grootste online drukkerij Flyeralarm als geen ander weten.

3. Het is de som der delen

Waarom werven goede doelen ook via tv, huis-aan-huis folders of abri’s? Allereerst betalen ze vaak een lager tarief. Maar er is een nog veel belangrijker reden waarom ze dit doen: juist door verschillende kanalen (lees: online en offline) te combineren, vergroten ze de impact van hun boodschap. En dat zorgt voor meer bezoekers via de website, meer resultaat uit nieuwsbrieven en uiteindelijk ook meer trouwe donateurs. 

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten