Nokia Lumia 630

Geplaatst: 30 september 2014 - 07:00

Aangepast: 27 augustus 2022 - 00:33

Het besturingssysteem van Microsoft voor smartphones is echter aan een gestage opmars bezig, met name in het betaalbare segment van de markt. De Nokia Lumia 630 past met een prijs van 149 euro uitstekend in deze trend.

Met versie 8.1

De Lumia 630 is een van de eerste Windows Phone-toestellen in Nederland die vanaf het begin draait op Windows Phone 8.1. Ondanks dat het maar een upgrade is van 0.1 ten opzichte van Windows Phone 8, is dit een grote sprong voorwaarts voor het besturingssysteem. Met name de toevoeging van een notificatiecentrum, een plek waar alle meldingen samenkomen, is erg handig.

Bescheiden componenten

De componenten die in de Lumia 630 zijn gebruikt, passen prima bij de bescheiden prijs. Het Het bijna 11,5 cm (4,5 inch) metende scherm wint geen prijzen; het aantal pixels is met 854x480 vrij laag en de weergave tamelijk flets. De processor is verder niet enorm snel en de camera is zonder flitser geen topper. Het voldoet allemaal prima voor de prijs, maar echt speciaal is het natuurlijk niet. Het weglaten van de camera aan de voorzijde vinden we wel jammer, want dit maakt videobellen onmogelijk en selfies maken lastig. Met het weglaten van de cameraknop aan de zijkant hebben we minder moeite, en met het integreren van de navigatieknoppen in het scherm evenmin. De interne opslagcapaciteit van 8 gigabyte past bij de prijs en is gelukkig uit te breiden met een micro-sd-kaartje.

Personaliseren

Voor de liefhebbers van sprekende kleuren zijn de toestellen van Nokia altijd interessant. Daar is ook dit model geen uitzondering op. De achterkant van het toestel is te verwijderen en te vervangen door een exemplaar van uw keuze. U kunt het ook gewoon bij zwart houden natuurlijk.

Prima Windows Phone-toestel voor zijn prijs. Verwacht er echter geen wonderen van.

- Goedkoop

- Verschillende achterkantjes