Review: Eminent EM6355

Review: Eminent EM6355

Geplaatst: 20 november 2017 - 10:13

Aangepast: 26 augustus 2022 - 16:33

Het Nederlandse Eminent heeft zijn lijn van beveiligingscamera’s uitgebreid met een nieuw model, de EM6355. Ten opzichte van de vorige versie is er weinig veranderd, behalve de mogelijkheid om nu ook beelden op te nemen op een micro-sd-kaart en de toevoeging van nieuwe leds die het nachtzicht verbeteren.

Buiten streamen

De camera is waterbestendig en dus geschikt voor buiten. Het apparaat is gemakkelijk te plaatsen, doordat stroom en data over één kabel gaan. U hoeft dus maar één gat in de muur te boren om ’m op te hangen. De camera – die ook via wifi op het netwerk kan worden aangesloten – kan gemakkelijk in een bepaalde hoek worden geplaatst, maar is niet elektronisch te sturen. De full-hd-beelden zijn overal live te bekijken via de gratis app CamLine Pro. Detecteert de camera beweging, dan geeft de app een melding of stuurt desgewenst een e-mail met een foto van de boosdoener.

Ingewikkelde software

De EM6355 kan ook worden gekoppeld met een nas van Synology of QNAP. Dat geeft wat meer opslagcapaciteit. Hoewel de hardware gebruiksvriendelijk is, laat de software op dat gebied wat steken vallen. De app verondersteld technische kennis, door bijvoorbeeld te vragen om smtp- en ftp-instellingen. Daarnaast is het niet alleen geschreven voor dit specifieke cameramodel; daardoor kent het ook opties die niet van toepassing zijn. Dat is wat verwarrend. Verder ziet het er door de sobere vormgeving ingewikkeld uit, waardoor we meer tijd kwijt zijn aan het instellen dan we zouden willen.

Goed geprijsde bewakingscamera die doet wat er beloofd wordt, maar de software laat wat te wensen over.

Scherp full-hd-beeld, goede bewegingsdetectie, prijs.
Software niet erg gebruiksvriendelijk.