Review: EZVIZ C6B 2017-12-08T16:56:19

Android 8.0 komt ook naar smartwatches

Jouwweb: pagina’s en design

Review: EZVIZ C6B

Verrekijker

Review: EZVIZ C6B

Bewakingscamera’s die per app te bedienen zijn, schieten als paddenstoelen uit de grond. De C6B-camera van EZVIZ is een van de goedkopere opties, maar niettemin valt-ie goed in de smaak.

Grotendeels komt dat door de mogelijkheid om het beeld – eventueel op afstand – 360 graden te laten draaien. De kijkhoek van 95 graden is al keurig, maar feitelijk kunt u hierdoor nog veel meer waarnemen zonder de camera zelf te hoeven verplaatsen. Desgewenst volgt de sensor geluiden en bewegingen automatisch, wat ook heel vlot werkt.

Wegkijken

Bijkomend voordeel van de lenige lens is dat de camera een privacy-modus heeft. De sensor draait dan in de behuizing weg. Dat is aan te raden wanneer u zelf thuis bent, omdat de camera geen gezichtsherkenning of andere foefjes heeft waardoor u zelf niet als inbreker wordt aangezien. Ook het verschil tussen mens en dier is de C6B vreemd, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de camera’s van Nest. Maar die zijn dan ook een stuk duurder en op dit vlak ook niet altijd even accuraat. Over de beeldkwaliteit hebben we verder niets te klagen. De full-hd-sensor schiet scherpe plaatjes en ook ‘s nachts zijn de beelden helder dankzij het ir-filter. Lokale opslag is een optie, maar u dient zelf te investeren in een geheugenkaartje.

Vaste verbinding

Het gebrek van 5GHz-ondersteuning wordt opgevangen door de mogelijkheid om de camera via een netwerkkabel rechtstreeks op de router aan te sluiten. Zo bent u niet afhankelijk van een eventueel grillige wifi-verbinding. Al met al is de EZVIZ C6B niet de meest geavanceerde beveiligingscamera van het moment, maar wat betreft prijs-kwaliteitsverhouding scoort het apparaat toch een heel dikke voldoende.

Goed werkende security-camera met nuttige extra functies.

Prijs, beeldkwaliteit, op afstand 360 graden bedienbaar.
Vrij lomp uiterlijk.