Review: Kikizoom Action Cam

Review: Kikizoom Action Cam

Geplaatst: 20 september 2015 - 05:00

Aangepast: 26 augustus 2022 - 21:46

Tablets, smartphones, laptops, slimme horloges: Vtech maakt alle gadgets voor volwassenen ook toegankelijk voor kinderen. Dus na de enorme populariteit van de GoPro-camera's is het niet verrassend dat Vtech ook een actiecamera voor de kleintjes heeft gemaakt: de Kidizoom Action Cam.

De camera van de Kidizoom Action Cam wordt standaard geleverd met allerlei accessoires die de camera waterdicht maken of hem laten bevestigen op bijvoorbeeld een skateboard, fiets of helm. Ook zonder de extra behuizing kan de camera tegen een stootje, wel zo handig als kinderen ermee op avontuur gaan. De camera is gemaakt voor kinderen van vijf tot twaalf jaar. Uit onze test bleek dat zelfs een nieuwsgierige knul van vijf jaar de bediening vrij snel door had. Na een korte uitleg wist hij diverse filmpjes en foto’s te maken. Naast de ‘kale’ beelden kunnen de foto’s en filmpjes worden opgeleukt met sjablonen en effecten, waaronder allerlei kaders om een foto feestelijk of sportief te omlijsten.

Lage resolutie

De Kidizoom Action Cam heeft zelf beperkte ruimte voor het opslaan van foto’s en video’s, maar het geheugen kan via een micro-sd-kaart worden uitgebreid met maximaal 32 GB. Veel ruimte is er echter niet nodig, want de resolutie van de gemaakte beelden is beperkt. Zowel foto’s als video’s zijn maximaal 640x480 pixels groot; te klein voor het vertonen van de foto’s op bijvoorbeeld een computerscherm of tv. In de maximale resolutie is het daarbij niet mogelijk om video-effecten te gebruiken.

Naast allerlei opties voor het maken van spannende foto’s en video’s heeft de Kidizoom Action Cam nog drie spelletjes standaard geïnstalleerd. Die zijn leuk om kinderen onderweg in de auto wat afleiding te bieden, maar de kans is groot dat de spelletjes vaker worden gespeeld. Dit terwijl de actiecamera juist zo’n leuk speeltje is om kinderen naar buiten te sturen en allerlei actieve avonturen te laten beleven.

Goedkope actiecamera waar kinderen urenlang plezier mee kunnen beleven.

Eenvoudige bediening en veel leuke effecten.

Zeer lage resolutie van foto en video.