Review: Plantronics Voyager 8200 UC 2017-12-08T17:12:41

Deze Chinaphone lijkt wel érg op iPhone X

Internet in huis op plekken met slechte dekking

Review: Plantronics Voyager 8200 UC

Beltoon

Review: Plantronics Voyager 8200 UC

De draadloze Voyager 8200 UC-koptelefoon van Plantronics richt zich met name op gebruikers die vaak telefoneren. Om die reden zitten er enkele handige extra functies op.

Zo wordt de microfoon automatisch gedempt zodra u de headset afzet. Hierdoor kan degene aan de andere kant van de lijn niet meeluisteren als u even uw koptelefoon afzet om bijvoorbeeld een vraag aan een collega te stellen. Deze functie werkt in veel van de gevallen, maar voor belangrijke gesprekken raden we aan om de fysieke knop daarvoor gebruiken – dan weet u zeker dat de microfoon is uitgeschakeld.

Dubbelop

Een enorm handige functie van de Voyager 8200 UC is dat u hem kunt koppelen aan twee bluetooth-apparaten tegelijk. De koptelefoon herkent automatisch vanuit welke bron er muziek of audio wordt verstuurd en schakelt uit zichzelf over naar dat apparaat. Zo kunt u naar muziek luisteren via uw laptop, waarna u een oproep kunt beantwoorden met uw smartphone. De koptelefoon doet zelf het rekenwerk.

Doordraaien

Vindt u muziekkwaliteit belangrijker dan bellen? Dan zijn er een hoop goedkopere en betere koptelefoons op de markt. Kiest u toch voor dit specifieke exemplaar, dan hebt u bij de meeste muziek desondanks weinig te klagen. We horen een aanwezige bas en een duidelijk midden- en hooggebied. Zowel in bel- als muziekmodus kunt u overigens gebruikmaken van actieve ruisonderdrukking. De hoogste stand is heftig genoeg om zelfs in de meest rumoerige omgevingen een gesprek te kunnen voeren, maar heeft wel een negatieve invloed op de geluidskwaliteit. Tot slot werkt de draaischijf voor het regelen van het volume wat onhandig. U kunt hiermee niet in één draai het volume zachter zetten; dit gaat per draaibeweging stapje voor stapje.

Door de extra functies met name te overwegen wanneer u veel telefoneert.

Extra belfuncties, twee apparaten tegelijk te koppelen.
Prijs, onhandige bediening.