Review: Snakebyte game:pad 2017-05-11T12:23:29

Windows 10 Creators Update (3)

Vernieuwde Gear 360 kan 4K opnemen

Review: Snakebyte game:pad

Spelen met Android

Review: Snakebyte game:pad

De naam van Snakebytes game:pad verraadt meteen met wat voor apparaat we hier van doen hebben: inderdaad, een gamepad. En dan eentje die volgens de fabrikant specifiek ontworpen is voor Android-telefoons en -tablets.

Het apparaatje kan via bluetooth verbinding maken met apparaten die Android 3.2 of hoger draaien, maar is dankzij hid-profile-ondersteuning ook geschikt voor gebruik met de pc. Wat maakt deze controller dan toch specifiek voor Android? De back-, home- en app-switch-knoppen aan de onderkant van de controller. Deze kent u van … inderdaad, de (onscreen) toetsen die u normaal onder het beeld bij uw Android-apparaat tegenkomt. Zo kunt u met deze controller dus eenvoudig door Android navigeren.

Compleet

De game:pad bewandelt verder de voor gamecontrollers gangbare paden. Het apparaat beschikt over twee analoge thumbsticks, een D-pad, vier triggers en een viertal abxy-toetsen. De kwaliteit van de knoppen en joysticks is prima in orde. De game:pad werkt draadloos en beschikt over een ingebouwde accu die het urenlang volhoudt. Moet u onverhoopt toch moeten bijladen, dan biedt de meegeleverde laadkabel (drie meter lang!) soelaas.

Compact

In de praktijk werkt de game:pad prima. We hebben het apparaatje met een Android-smartphone en een -tablet gebruikt, en in beide gevallen werkte de controller na het pairen meteen foutloos. Enige nadeel vonden wij het formaat van de game:pad. Hij is namelijk vrij compact. Dat is prima voor kinderen en volwassenen met kleine handen, maar voor mensen met grotere handen voelt de controller wat ielig aan.

Complete en compacte gamepad met Android-knoppen voor telefoons en tablet.

Draadloos, extra Android-knoppen.
Erg compact, niet fijn voor grote handen.