Review: Teufel Cage 2017-09-28T14:11:46

Als eerste de nieuwste Windows-functies met Windows Insider

IKEA werkt aan slimme schakelaar voor domme lampen

Review: Teufel Cage

Uitschieter

Review: Teufel Cage

Bij het spelen van games speelt geluid een andere rol dan bij het kijken van films of het luisteren naar muziek. Een goede audiomix kan het verschil maken tussen virtueel leven en dood. Ga maar na: wanneer u de vijand van links hoort aankomen, kunt u op tijd de juiste kant opkijken en tijdig terugslaan.

Een goede surround-set kan daarbij helpen, of als u uw omgeving niet wilt storen een goede koptelefoon. De Teufel Cage is een gaming-headset met 7.1-audio aan boord. Dat is niet voor alle genres even interessant, maar met name in shooters komt het goed tot zijn recht. Wanneer de kogels u om de oren vliegen, is het net alsof u midden in de actie staat. Het geluid is lekker ruimtelijk, waardoor u spellen op een intensere manier beleeft. Wel ontbreekt het wat aan diepte, waardoor de Cage minder geschikt is als allround-headset. Tijdens het luisteren naar muziek bijvoorbeeld had een stevigere bas niet misstaan. Dit is overigens een over-ear-model, wat wil zeggen dat de schelpen uw oren volledig inpakken. Desondanks voelt het geheel niet te zwaar, de pasvorm is uitstekend.

7.1-headset die bij uitstek op gaming-gebied goed tot zijn recht komt.

Adviesprijs: € 169,99

Voor meer informatie: https://www.teufelaudio.nl/koptelefoons/cage-p16427.html