Amerikaanse studenten zijn communicatiejunks

© CIDimport

Amerikaanse studenten zijn communicatiejunks

Geplaatst: 1 december 2009 - 10:12

Aangepast: 27 augustus 2022 - 13:34

Redactie ID.nl

Studenten aan Amerikaanse universiteiten spenderen maar liefst twaalf uur per dag achter internet of een ander medium en hebben in totaal 6,5 miljard dollar uitgegeven aan gadgets. Dit blijkt uit het jaarlijkse College Explorer onderzoek door Harris Interactive. Omdat de studenten mobieler zijn en de behoefte hebben om alsmaar meer online te zijn, kopen ze steeds vaker een laptop.

Studenten aan Amerikaanse universiteiten spenderen maar liefst twaalf uur per dag achter internet of een ander medium en hebben in totaal 6,5 miljard dollar uitgegeven aan gadgets. Dit blijkt uit het jaarlijkse College Explorer onderzoek door Harris Interactive.

Omdat de studenten mobieler zijn en de behoefte hebben om alsmaar meer online te zijn, kopen ze steeds vaker een laptop. Driekwart van de 13,8 miljoen studenten tussen 18 en 30 jaar oud bezitten een notebook. 74 % heeft eveneens een mp3-speler en een digitale camera, een toename van 28 % ten opzichte van 2006.

Gedurende een halve etmaal zijn de studenten bezig met een medium. Hiervan wijden ze 9,5 uur aan een ‘tech gadget', zoals hun computer, smartphone, mp3-speler of gaming console. Opvallend is dat online video's steeds meer aandacht krijgen. Een derde kijkt regelmatig naar filmpjes wanneer ze een sociaal netwerk bezoeken en 40 % deelt video's. Ook volledige films kijken op een notebook is bijna net zo ingeburgerd als ze bekijken op televisie: 61 % kijkt op de computer, terwijl 76% hiervoor de tv aanwendt.

Zouden ze volgend jaar online beerpongen?

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten