Chinese Shaolin tempel lanceert online winkel

© CIDimport

Chinese Shaolin tempel lanceert online winkel

Geplaatst: 25 juni 2008 - 05:06

Aangepast: 17 november 2022 - 08:48

Redactie ID.nl

De beroemde Shaolin tempel, volgens sommige experts de bakermat van alle Oosterse vechtsporten - heeft zijn eigen online winkel gelanceerd. De website van de Chinese vechtkunstenaars heet ‘Shaolin The Stage of Joy' en hoewel dit meer klinkt als een sekssite kunnen bezoekers er allerlei producten kopen met - en over - de vechtmonniken, zoals T-shirts, schoenen, thee en slippers.

De beroemde Shaolin tempel, volgens sommige experts de bakermat van alle Oosterse vechtsporten - heeft zijn eigen online winkel gelanceerd.De website van de Chinese vechtkunstenaars heet ‘Shaolin The Stage of Joy' en hoewel dit meer klinkt als een sekssite kunnen bezoekers er allerlei producten kopen met - en over - de vechtmonniken, zoals T-shirts, schoenen, thee en slippers. De webstore wordt gehost op de servers van de Chinese e-commercesite taobao.com.

Fans van de Chinese vechtmonniken kunnen in de webstore onder andere een Kung-Fu handboek kopen voor 9,999 yuan, een luttele 935 euro, of ‘ecologisch verantwoorde' eetstokjes voor 29 yuan (3 euro).

De tempel is in de Westerse wereld vooral beroemd geworden als de trainingsschool van Kwai Chang "Grasshopper" Caine, de held uit de seventies tv-serie Kung Fu.

De monniken van de Shaolin tempel proberen niet boven de materiële wereld uit te stijgen. Al jaren zijn ze bezig hun internationale reputatie ten gelde te maken. De monniken geven Kung Fu shows, maken films en zoeken naar nieuwe vechtkunstenaars in reality tv-programma's. De monniken reizen de wereld rond om aan het publiek hun bijzondere vaardigheden te tonen. De tempel was ook een belangrijke factor achter de beslissing van de Henan-provincie om "aandelen toerisme" uit te brengen.

De commerciële activiteiten van de monniken zijn niet zonder controverse. In 2006 was er kritiek op de tempel toen een monnik van de provincie een luxe auto kreeg voor zijn diensten voor de toeristenindustrie.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten