Consumenten moeite met antivirusabonnementen

© CIDimport

Consumenten moeite met antivirusabonnementen

Geplaatst: 22 november 2010 - 14:03

Aangepast: 27 augustus 2022 - 10:29

Redactie ID.nl

Beveiligingsaanbieder GFI Software deed onderzoek onder 1100 Britse consumenten.

Beveiligingsaanbieder GFI Software deed onderzoek onder 1100 Britse consumenten. Uit het onderzoek blijkt dat gebruikers van antivirussoftware geneigd zijn hun abonnement op te zeggen of weet zelfs niet dat deze af kan lopen.

Zo'n 40% gaf aan om het abonnement niet te verlengen van hun antivirussoftware. 20% heeft het inmiddels al bewust laten verlopen. 35% weet niet eens dat het abonnement kan verlopen of is verlopen.
Als reden voor het niet verlengen geeft 15% aan dat ze het te lastig of vervelend is. Hoewel veel consumenten nog voor de uitgebreide betaalversies kiest, is er een trend te constateren waarbij mensen afstappen van betaalde en complexe pakketten en de moeite deze elk jaar te verlengen.
Virusscanners worden ook al lang niet meer in de winkel gekocht, zegt 6,4% haalt een pakket in een fysieke winkel, bijna 82% koopt het pakket (in doos of download) online. Het verlengen van de vooraf geïnstalleerde virusscanner wordt door 2,6% gedaan.
Veertig procent van de ondervraagde consumenten zouden hun bestaande virusscanner willen omruilen voor een programma dat levenslang geldig is en waarbij men één keer een bedrag betaalt.

[Via Security.nl]

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten