Consumentenbond opent meldpunt duur vakantie-internet

© CIDimport

Consumentenbond opent meldpunt duur vakantie-internet

Geplaatst: 20 september 2007 - 10:09

Aangepast: 27 augustus 2022 - 20:45

Redactie ID.nl

Vakantiegangers die in het buitenland hun mobieltje (of laptop) hebben gebruikt om te internetten, krijgen momenteel létterlijk de rekening gepresenteerd. Onverwachte rekeningen van honderden of zelfs duizenden euro's zijn geen uitzondering. De Consumentenbond opent vandaag via zijn website het meldpunt 'Duur vakantie-internet'.

Vakantiegangers die in het buitenland hun mobieltje (of laptop) hebben gebruikt om te internetten, krijgen momenteel létterlijk de rekening gepresenteerd. Onverwachte rekeningen van honderden of zelfs duizenden euro's zijn geen uitzondering. De Consumentenbond opent vandaag via zijn website het meldpunt 'Duur vakantie-internet'. Voor het eerst maakt de bond daarbij ook gebruik van YouTube.In Nederland zelf kun je voor een tientje per maand onbeperkt het internet op; eenmaal op je vakantiebestemming zijn tarieven van 30 euro per MB geen uitzondering. Nederlanders zijn niet gewend om per MB af te rekenen, maar onderweg 20 vakantiefoto's naar huis mailen kan dus een rekening van 900 euro opleveren. En bijvoorbeeld uit verveling even met je mobieltje spelen en een filmpje downloaden, idem dito.

De Consumentenbond voert actie tegen de hoge tarieven voor mobiel internet in het buitenland. De bond heeft de telefoonbedrijven opgeroepen hun klanten actief te informeren en aan de overheid gevraagd in te grijpen op de excessieve tarieven. De bond doet ook een onderzoek naar hoe de hoge rekeningen tot stand komen. Daarvoor is het essentieel dat de Consumentenbond concrete ervaringen van mensen binnenkrijgt. De bond heeft daarom een meldpunt geopend. Mensen kunnen een webformulier invullen, maar ook via de webcam hun verhaal vertellen en in een speciale groep op YouTube zetten. Het meldpunt en de filmpjes zijn

hier

te zien.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten