Een Amerikaans internet-reclamebureau heeft eens gekeken naar hoe vaak en door wie er op door hen geplaatste advertenties wordt geklikt.
Zo blijken bezitters van een iPhone maar goed te zijn voor 0,3% van alle clicks die het bureau heeft onderzocht. Mensen met een Android-telefoon zitten daar met 0,43% al een stuk boven, terwijl telefoons met Windows CE (0,61%) en Palm (0,88%) nog hoger eindigen. Dat valt allemaal in het niet bij de groep overig, die volgens de onderzoekers vooral bestaat uit mensen met een BlackBerry of een HTC-telefoon. Die zijn goed voor maar liefst 0,92% van alle clicks.
Wat de cijfers opvallender maakt is dat de iPhone-bezitters wel goed zijn voor 66% van het mobiele internetverkeer. Al dat iPhone-verkeer levert adverteerders en reclamebureaus alleen weinig op...
Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Opmerkingen over eventuele spelfouten, andere opmerkingen en vragen betreffende de website kunt u mailen naar de webmaster.