iPhone-bezitters klikken het minst op advertenties 2013-11-04T17:11:33

Slim navigeren in Word en Excel

Pc-markt krabbelt voorzichtig op

iPhone-bezitters klikken het minst op advertenties

iPhone-bezitters klikken het minst op advertenties

Een Amerikaans internet-reclamebureau heeft eens gekeken naar hoe vaak en door wie er op door hen geplaatste advertenties wordt geklikt.

Een Amerikaans internet-reclamebureau heeft eens gekeken naar hoe vaak en door wie er op door hen geplaatste advertenties wordt geklikt. Mensen met een smartphone klikken in verhouding maar half zoveel als mensen die niet via de telefoon internetten, maar ook onder de mobielbezitters zelf zitten grote verschillen.

Zo blijken bezitters van een iPhone maar goed te zijn voor 0,3% van alle clicks die het bureau heeft onderzocht. Mensen met een Android-telefoon zitten daar met 0,43% al een stuk boven, terwijl telefoons met Windows CE (0,61%) en Palm (0,88%) nog hoger eindigen. Dat valt allemaal in het niet bij de groep overig, die volgens de onderzoekers vooral bestaat uit mensen met een BlackBerry of een HTC-telefoon. Die zijn goed voor maar liefst 0,92% van alle clicks.

Wat de cijfers opvallender maakt is dat de iPhone-bezitters wel goed zijn voor 66% van het mobiele internetverkeer. Al dat iPhone-verkeer levert adverteerders en reclamebureaus alleen weinig op...


Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Opmerkingen over eventuele spelfouten, andere opmerkingen en vragen betreffende de website kunt u mailen naar de webmaster.



Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord