iPhone-bezitters klikken het minst op advertenties

© CIDimport

iPhone-bezitters klikken het minst op advertenties

Geplaatst: 14 september 2009 - 15:09

Aangepast: 27 augustus 2022 - 14:26

Redactie ID.nl

Een Amerikaans internet-reclamebureau heeft eens gekeken naar hoe vaak en door wie er op door hen geplaatste advertenties wordt geklikt.

Een Amerikaans internet-reclamebureau heeft eens gekeken naar hoe vaak en door wie er op door hen geplaatste advertenties wordt geklikt. Mensen met een smartphone klikken in verhouding maar half zoveel als mensen die niet via de telefoon internetten, maar ook onder de mobielbezitters zelf zitten grote verschillen.

Zo blijken bezitters van een iPhone maar goed te zijn voor 0,3% van alle clicks die het bureau heeft onderzocht. Mensen met een Android-telefoon zitten daar met 0,43% al een stuk boven, terwijl telefoons met Windows CE (0,61%) en Palm (0,88%) nog hoger eindigen. Dat valt allemaal in het niet bij de groep overig, die volgens de onderzoekers vooral bestaat uit mensen met een BlackBerry of een HTC-telefoon. Die zijn goed voor maar liefst 0,92% van alle clicks.

Wat de cijfers opvallender maakt is dat de iPhone-bezitters wel goed zijn voor 66% van het mobiele internetverkeer. Al dat iPhone-verkeer levert adverteerders en reclamebureaus alleen weinig op...

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten