ISPConnect: uitgifte numerieke domeinen moet over

© CIDimport

ISPConnect: uitgifte numerieke domeinen moet over

Geplaatst: 17 maart 2008 - 07:03

Aangepast: 27 augustus 2022 - 19:20

Redactie ID.nl

ISPConnect (waarbij meer dan 60 ISP's, Internet Service Providers, aangesloten zijn) heeft onderzoek gedaan naar de manier waarop een paar weken geleden de uitgifte van numerieke .nl-domeinnamen is verlopen.

ISPConnect (waarbij meer dan 60 ISP's, Internet Service Providers, aangesloten zijn) heeft onderzoek gedaan naar de manier waarop een paar weken geleden de uitgifte van numerieke .nl-domeinnamen is verlopen. 97% van de ondervraagde tussenpersonen vindt dat de uitgifte oneerlijk is gegaan, en 61% stelt zelfs dat SIDN een enorme blunder heeft gemaakt.

De belangrijkste onderzoeksresultaten op een rij:

  • 76 procent wist de systemen van SIDN pas na gemiddeld 36 minuten te bereiken;

  • 41 procent wist geen énkele numerieke .nl-domeinnaam voor haar klanten te registreren;

  • 65 procent vindt dat de landrush ongeldig moet worden verklaard en overnieuw moet;

  • 19 procent vindt dat de SIDN-directie moet opstappen;

  • 59 procent wil beter toezicht op SIDN.


De eerste minuten van een landrush zijn cruciaal. Doordat ruim driekwart van de respondenten gedurende de eerste 36 minuten (gemiddeld) van de landrush geen verbinding heeft kunnen krijgen met de systemen van SIDN, hebben zij geen eerlijke kans gehad om de door hun klanten aangevraagde numerieke .nl-domeinnamen te registreren. Dit is waarschijnlijk ook de oorzaak dat 41 procent van de tussenpersonen geen enkele numerieke .nl-domeinnaam voor haar klanten heeft weten te registreren. ISPConnect wil dan ook dat SIDN de landrush ongeldig verklaart en overnieuw doet.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten